Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 maart 2008 16:19 |
|
 |
| Moderator |
|
erikveldkamp schreef: Wat stelt dat nog voor, "een goed instrument" met alle mitsen en maren die je zelf al aangeeft?
En hebben jouw collega's ook klachten of ben jij de enige?
Zou je iemand anders zo'n Kanstul aanraden of kan ie beter verder kijken?
Mijn collega's hebben geen klachten.
En ja ik zou zo'n instrument desondanks aanraden. Want zoals hij nu is, geeft hij me enorm veel terug van wat ik erin stop 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 maart 2008 11:13 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
marnix schreef: Heb inmiddels ook al wat gebreken ontdekt. 1) de stempomp is zo gruwelijk slecht gepolijst, dat het bijna lijkt alsof er deukjes inzitten 2) het 2e ventiel is zeer slecht uitgelijnd 3) er zit een deuk in de eerste pomp, aan het einde van de onderste buis. Maar het blijft een goed instrument.  ( Kun je nagaan hoe slecht de Bach was :p)
En dit is een nieuw instrument?
Da's toch wel een sloridige afwerking, niet?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 maart 2008 11:24 |
|
 |
| Moderator |
|
Robert66 schreef: marnix schreef: Heb inmiddels ook al wat gebreken ontdekt. 1) de stempomp is zo gruwelijk slecht gepolijst, dat het bijna lijkt alsof er deukjes inzitten 2) het 2e ventiel is zeer slecht uitgelijnd 3) er zit een deuk in de eerste pomp, aan het einde van de onderste buis. Maar het blijft een goed instrument.  ( Kun je nagaan hoe slecht de Bach was :p) En dit is een nieuw instrument? Da's toch wel een sloridige afwerking, niet?
Dit is een nieuw instrument, en inderdaad slordig, doch exemplarisch, want de Kanstuls die ik in mijn handen had bij Brassimport en die van mijn collega's hebben die afwijkingen niet.
Enerzijds wil ik eigenlijk het instrument inruilen ( garantie ), anderzijds, het instrument bevalt me opperbest...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 maart 2008 12:03 |
|
|
|
Wat betreft de uitlijning van het 2e ventiel is wel het ergste van de 3 vindt ik.
Hierdoor kun je een afwijkende boring verkrijgen, meestal kleiner dan de specificatie aangeeft.
De theorie is wel bekend wat een kleinere boring doet met de klank, de weerstand en het speelgemak.
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 maart 2008 18:13 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
marnix schreef: Robert66 schreef: marnix schreef: Heb inmiddels ook al wat gebreken ontdekt. 1) de stempomp is zo gruwelijk slecht gepolijst, dat het bijna lijkt alsof er deukjes inzitten 2) het 2e ventiel is zeer slecht uitgelijnd 3) er zit een deuk in de eerste pomp, aan het einde van de onderste buis. Maar het blijft een goed instrument.  ( Kun je nagaan hoe slecht de Bach was :p) En dit is een nieuw instrument? Da's toch wel een sloridige afwerking, niet? Dit is een nieuw instrument, en inderdaad slordig, doch exemplarisch, want de Kanstuls die ik in mijn handen had bij Brassimport en die van mijn collega's hebben die afwijkingen niet. Enerzijds wil ik eigenlijk het instrument inruilen ( garantie ), anderzijds, het instrument bevalt me opperbest...
Ben jij die brutale Marnix?
Niks accepteren! Terug met dat ding en een nieuwe vragen, of herstel.
Er word toch goed geld voor betaald, ongeacht uit wie z'n portemonee dat komt.
Als het dalijk te laat is zoals Trompetvos zegt, kun je niet meer terug.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: piep Geplaatst: 23 maart 2008 11:48 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
effe ventieltje uitlijnen met de viltjes. Fluitje van een cent.
Beetje overdreven om 'm daarvoor in te ruilen.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 maart 2008 17:59 |
|
|
|
Met mijn Yamaha ( voor 4 jaar terug alweer ) had ik ook een uitlijn probleem met het 2e ventiel.
Uiteindelijk is het 2e ventiel in zijn geheel vervangen omdat de maatvoering van het desbetreffende ventiel niet correct was.
Zelf had ik er niet zo'n geloof in dat je zomaar een ventiel kon wisselen waarbij de compressie ook nog 100% zou blijven.
Yamaha en de reperateur verzekerden mij voor 100% dat het goed zou komen, mocht de actie niet slagen kreeg ik een geheel nieuwe trompet.
Wat betreft de hoogte afstelling zou je idd wel wat met viltje's kunnen doen, is de uitlijning in rotatie niet perfect heb je wel een ander verhaal.
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 maart 2008 01:13 |
|
 |
| Moderator |
|
Wat heeft mijn karakter ermee te maken?  Lijkt me dat meer dan voldoende is behandeld, hier op dit forum, en meestal door mensen die mij ooh zoo goed kennen. Beetje flauw om het daar weer over te hebben, zeker in een topic wat verder niet over mijn persoonlijkheid gaat.
Maar over een instrument die ik verder iedereen kan aanraden.
Het instrument bevalt me verder prima, dus waarom zou ik hem inruilen??
@trumpetvos en Theo: het is geen kwestie van viltjes, want inderdaad het ventiel zit er wat onhandig geroteerd in... Maar eerlijk gezegd: ik merk er nog steeds niks van.
|
|
| Omhoog |
|
 |