trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Fasch cornet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fasch cornet
BerichtGeplaatst: 13 maart 2008 23:37 

Iemand ervaring met een fasch cornet?

Ik zoek een goedkope cornet voor bij een trompet en ik zag op ebay http://cgi.ebay.nl/fasch-Bb-Kornett-cor ... dZViewItem een fasch cornet staan waarbij ze zeggen dat je makkelijk kunt wisselen tussen trompet en cornet

Wat ik wil weten is of dit een goeie cornet is voor deze prijs en of dit een veilige winkel is

alvast bedankt

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 09:16 

Ik ken deze cornet niet, maar ik denk dat je geen wonderen moet verwachten bij het wisselen tussen je trompet en deze cornet. Trompet en cornet zijn 2 verschillende instrumenten. Ik zie niet in waarom het bij speciaal deze cornet makkelijker zou gaan.
Ikzelf heb een tijdje een cornet erbij gehad, maar (ik was vast weer te ongeduldig) heb hem weg gedaan omdat ik het niet echt kon combineren met trompet (qua wisselen dus).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 09:32 

Idd die wissel van trompet naar cornet viel mij ook tegen. Ik ben de eerste 2,5 jaar begonnen op cornet en daarna overgestapt op trompet, maar als nu weer eens cornet probeer krijg ik er niet de klank uit die ik wil. Ik blijf te veel als een trompet klinken.

Opzich speel ik er wel zo op weg (bereik en uithouding vermogen blijven oke), maar je hoort echt bijna een trompet in plaats van een cornet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 10:00 

Ik zou dat zeker niet "blind" kopen.

Website van Fasch: http://www.fasch.eu/

Ik heb ze wel eens vaker gezien. Nooit op gespeeld. Vind het een beetje vreemd verhaal. Bij vrijwel elke trombetbouwer zie je wel iets van een fabriek(je) Hier zie je alleen een strak in het pak zittende directeur. Zou me niks verbazen als het chinees spul is, met een mooi Duitse naam erop. Overigens ook die chinezen worden wel steeds beter (lees minder slecht) Had laats nog zo'n toeter in mn hand van 140 euro ofzo en je kon erop spelen! 10 jaar geleden had ik ook eens voor de gein op zo'n ding gespeeld en dat leek meer een speelgoed toeter.

Als ik jou was zou ik gewoon op marktplaats beetje rondkijken. Voor dat geld koop je ook een gerenommeerd merk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 10:14 

Die Fasch instrumenten worden gewoon in China of een ander aziatisch land gemaakt. Maar als je bijv. een studenten model Yamaha of Bach koopt dan worden die zeer waarschijnlijk in dezelfde fabriek gemaakt. Dat wil niet zeggen dat de Yamaha's dan even slecht of goed zijn. Veel heeft toch te maken met de tijd die aan zo'n instrument wordt besteed en de kwaliteitscontrole. Yamaha kan zich niet veroorloven om een hoop rotzooi in de markt te zetten, dus daar zal wel wat meer aandacht aan besteed worden.

Ik zou in ieder geval een studenten model Yamaha of Jupiter aanraden als je een goedkope toeter wilt of een goede 2de hands.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2008 18:11 
Moderator

ook op brassinfo is er weinig bijval: http://www.brassinfo.nl/forum/index.php ... 7&hl=fasch

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2008 17:15 

bedankt voor jullie reacties, ik ben de afgelopen dagen erg druk geweest dus kon even niet reageren.
Uit jullie reacties merk ik wel dat ik toch maar even verder moet kijken op marktplaats of zo, het hoeft ook zeker niet direct te gebeuren.
Wat ik wel jammer vind is dat de wisseling volgens jullie lastig is maar ik denk dat als ik minstens een uur per dag oefen ik er vanzelf wel een mooie klank uitkrijg

ps. als iemand toevallig nog ergens een redelijke cornet ziet liggen voor niet zo erg veel geld, zeg het dan even.

alvast bedankt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur