Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
Ik heb geen behoefte aan merkentopics. Wel zouden mensen eens moet zoeken of dingen niet eerder aan bod zijn geweest, en hun evt. vraag aan het topic toevoegen.
Dat zou het allemaal al een stuk overzichtelijker maken.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Ik had gisteren een probleem met mijn emailprogramma (thunderbird). Ik het opgezocht op internet en het bleek dat ik niet de enige was. Ik heb mij aangemeld op het Mozilla-forum, en mijn vraag gesteld. Als nieuweling wist ik zo snel niet waar het te plaatsen en waar naar een antwoord te zoeken. Ik had de vraag toevalligerwijs goed geplaatst, maar door de gebrekkige zoekfunctie, soortgelijk aan de gebrekkige zoekfunctie van trompet.nl, vond ik niet direct een antwoord. Ik werd hier enigszins kortaf op gewezen door een forumbezoeker. Ik heb dat als onprettig ervaren, en gelukkig waren er andere forumleden wel heel vriendelijk en behulpzaam.
Als je als nieuweling op het trompet.nl-forum komt, en alles nieuw en wellicht vreemd is, is de kans groot dat je, met de gebrekkige zoekfunctie in het achterhoofd, de weg kwijtraakt en een vraag dubbel stelt, of verkeerd plaatst. Als alle dubbele vragen afgekat worden houden we in plaats van trompettisten straks alleen nog computerfreaks die goed met de site overweg kunnen over. Muzikanten zijn doorgaans niet zo handig met software. Mijn credo: heb geduld, en laat het forum een open vraagbaak zijn voor trompettisten van elk niveau en allooi.
Amen.
P.S. Ik heb geen mening over de noodzaak van merkentopics.
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
Maakt me niet uit.
Als ik een vraag heb over een bepaalde trompet, komt dat wel bij Instrumenten te voorschijn.
ALs dit een specifiek merken topic is, prima. Anders gewoon onder instrumenten.
Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48 Berichten: 776 Woonplaats: Rijswijk
als iedereen zich eraan houdt lijkt het mij misschien wel overzichtelijk.
Als je over Yamaha wilt kletsen doe je dat op de Yamaha topic maar ook als je iets wilt zoeken of vragen. En andersom ook voor andere merken.
Maar dan moet het topic wel gaan over het merk punt. en niet anders. niet op de bach topic zetten dat je een Yamaha gekocht heeft omdat hij deze beter vond dan de bach en dat het dan een lang en eindeloos Yamaha topic word.
Maar daar hebben we gelukkig moderators voor.....
Zal wel moeilijk zijn om een lijn te trekken ben ik bang voor.
Ik heb wel de indruk gekregen dat een aparte merken topic niet echt noodzakelijk is en dat het er eigenlijk op neer komt dat als we ons gewoon aan het topic onderwerp houden dat we al een heel eind verder zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen