trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HvL Oiram vs. B8
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 08:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 19:35 
Moderator

Zo vat JIJ het op.

Ik maak me zorgen om een forum waar eerst over alles te praten was, en ik zie steeds meer dat diversiteit verdwijnt. Ooit kon je hier info halen over veel instrumentenmerken en soorten. Nu mag het alleen nog maar over HVL gaan. Mensen zijn te bedonderd om even de zoekfunctie te gebruiken, liever openen ze nog een topic over een al lang en breed kapotgekwijld instrument. Echt informatief kun je dat niet noemen, want de informatie staat er ( met dank aan jou ) al 10000 keer op.

En eerlijk gezegd: ik verbaas me erover dat jij de tijd wil nemen om dezelfde informatie voor de 1000e keer neer wil kwakken.

Overigens: TV en forum? Kun je een wat meer valide vergelijking geven?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 19:53 

Alle andere info staat nog gewoon op de site, dat is niet verdwenen. En als iemand info wil over andere toeters dan kunnen daar gewoon en topic over beginnen. Blijkbaar is daar weinig animo voor.

En het is niet zo dat het alleen maar over HVL MAG gaan, dat maak jij er van.

Daarnaast geef ik dezelfde info over Hub's toeters wel vaker dan alleen op deze site. Afgelopen weken heb ik talloze mails hierover beantwoord vanuit de hele wereld. Blijkbaar zijn veel trompettisten geïnteresseerd in Hub's toeters. Vandaar dat ie ook zo druk is.

Ik heb de afgelopen week ook voor de 1000e keer een pleidooi gehouden voor een goede ademsteun. Dat verveelt ook nooit. Net zoals ik regelmatig mensen het buzzen afraadt als het hun niet helpt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 20:04 

Blijkbaar is HVL een gewild onderwerp, gezien de lange pagina's vol reacties keer op keer.
Jammer Marnix dat jij je ook keer op keer niet kan beheersen je negatief uit te laten over het HvL onderwerp. Wat is er op tegen dat men het erover wil hebben. Of slaap je er niet van?

Erik, jij hebt dus de website-teksten van de verschillende modellen.
Heb je ze ook van de ander modellen al?

Ben erg benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 20:17 

Ja, ik heb die teksten wel maar ik wil niet alles hier neerzetten. Maar het is niet echt verrassend hoor. Het is een beetje hetzelfde als er nu al op staat. Het komt ongeveer hier op neer:

B1 : lichtgewicht met veel sizzle
B2: als de B1 met een grotere beker, daardoor wat warmer geluid
B3: lichtgewicht met nieuw ventielhuis met rechte luchtpassages (net als een Schilke)
B4: ontwikkeld n.a.v. de Bach Mt.Vernon. De B4 intoneert en "slot" echter veel beter. Erg allround.
B5: normaal gewicht, conisch verloop, veel projectie maar vol geluid
B6: nieuw model in ontwikkeling
B7: erg open, grote beker, veel mogelijkheden als je het aankunt.

Daarnaast heeft Hub nog wat afgeleide modellen zoals de B1.4, B1.5 en de B4.1 en B5.1. In het kort komt het erop neer dat deze modellen meer weerstand hebben dan de standaard modellen. De B4.1 gaat meer richting de nieuwe Bach, die meer weerstand heeft als de oude Bach.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 20:20 
Moderator

erikveldkamp schreef:

Ik heb de afgelopen week ook voor de 1000e keer een pleidooi gehouden voor een goede ademsteun. Dat verveelt ook nooit. Net zoals ik regelmatig mensen het buzzen afraadt als het hun niet helpt.

Dat laatste is ook niet echt jofel, maar daar kan ik me meer in vinden, dan telkens weer over dezelfde toeter te lopen bazelen. Iedereen heeft andere problemen, die om een iets andere uitleg vraagt. En dat doe je dan ook. Niks mis mee, hoewel ik sommige dingen anders zou doen dan jij.

Het gaat me om dit subforum.

John: ik slaap prima, en als het Yamaha was waar telkens over geouwehoerdt moest worden, zou ik evenzo reageren. Is dus niet bepaald merkgebonden.
Wat ik erop tegen heb, heb ik hierboven geschreven, dus lees dat nog maar eens.

edit: geouwehoerdtdt?? excuus, ik weet het niet, en te lam om het op te zoeken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 20:42 

He Marnix,

Valt me wel op dat je meestal een erg negatieve geluid laat horen.
Hoe lang moeten wij u nog serieus nemen?

De voorkeur van Erik kennen wij ook wel, maar blijft naar mijn bescheiden mening aardig objectief en benadert de vragen/problemen positief.

Van negatieve geluiden wordt niemand wijzer. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 20:43 

misschien komt het wel omdat de site van HvL niet geheel up to date is. Maar gelukkig wordt daar aan gewerkt. Wat zal het hier stil worden als de nieuwe site van HvL klaar is. Maar nu is ie nog even druk met mijn B5 (hoop ik) :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 20:46 
Moderator

Of je mij serieus neemt, is aan jou, beste man.

Ik heb respect voor Eriks kennis over techniek, en ook voor de manier waarop hij achter zijn uitleg staat.

Ik heb echter geen respect voor de manier waarop er op dit deel van het forum schaamteloos reclame wordt gemaakt, en voor het feit dat mensen het ene na het andere topic openen over 1 merk, terwijl er op dezelfde pagina minstens 2 topics over die toeters lopen.

Negatief? nee, het is gewoon signaleren van feiten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur