trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach Tips!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2008 00:50 

De ML 37 (als het een ML is) is een standaard model. Ik heb er ook nog een liggen thuis. Prima toeter, niks mis mee. Als je blij bent met wat je hebt zou ik lekker nog zoiets uitzoeken, maar een beetje oriënteren kan inderdaad geen kwaad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 00:15 

Ralf schreef:
Tja, ik merk dat jullie wat sceptisch zijn over Bach? Zelf ben ik behoorlijk te spreken over Bach (tot op heden) ;-) Dus opzich wil ik wel weer een Bach.
Het hoeft voor mij zeker geen nieuwe te zijn, die ik nu heb bevalt me opzich wel ok maar begint wat oud te worden, is wat beschadigd en de stembuis lekt een beetje.
Ralf

Ik vind dat je over een Bach niet sceptisch hoeft te zijn hoor. Natuurlijk is het mogelijk
een minder goed exemplaar te treffen maar dat geldt voor vrijwel ieder merk.
Ik heb zelf een heerlijke ML37 van zo'n 10 jaar oud. Ik heb hem wel een paar jaar geleden
laten modificeren omdat ik vond dat het instrument iets te veel weerstand had, maar dat
is na het modificeren verdwenen. Een (oude) Mt.Vernon is over het algemeen een heel
geliefde trompet. Overigens, als deze trompet je bevalt laat je 'm toch gewoon opknappen? Een lekkende stembuis is zo verholpen en ach een beschadiging is toch niet
zo erg? Het is natuurlijk wel zo dat je voor hetzelfde bedrag ook een andere trompet
zou kunnen kopen die misschien wel net zo goed of beter is, maar dat is ook weer
heel persoonlijk. Succes ermee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 08:56 

Hoewel ik zelf ook een Bach heb (een 72*) ben ik het sterk eens met wat er eerder geschreven is. Kijk ook eens naar andere merken. Tot een jaar of 10 geleden maakte Bach de dienst uit in trompetland, maar dat is zeker niet meer zo. Met de komst van allerlei exoten en niet te vergeten de heer van Laar heeft Bach plaats moeten maken. Niet dat een Bach nou slecht is hoor, maar je kunt voor hetzelfde geld nu gewoon een betere trompet kopen.
Dus mijn advies: Speel ook eens op andere toeters.
Suc6

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 09:19 

Henry schreef:
Hoewel ik zelf ook een Bach heb (een 72*) ben ik het sterk eens met wat er eerder geschreven is. Kijk ook eens naar andere merken. Tot een jaar of 10 geleden maakte Bach de dienst uit in trompetland, maar dat is zeker niet meer zo. Met de komst van allerlei exoten en niet te vergeten de heer van Laar heeft Bach plaats moeten maken. Niet dat een Bach nou slecht is hoor, maar je kunt voor hetzelfde geld nu gewoon een betere trompet kopen.
Dus mijn advies: Speel ook eens op andere toeters.
Suc6

ik heb een Yamaha Bobby Shew geprobeert. Dat is ook een hele mooie hoor

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 09:59 

Peter Amersfoort schreef:

Da's toevallig.... ik ook!!! En idd een geweldig instrument. Had jij de 6310 of de 8310?
Ik heb op beide gespeeld maar vond het prijsverschi tussen de 6310 en de 8310 te groot.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 10:23 

Ik vond de Shew ook heel mooi, heb toch gekozen voor de Bergeron.
Speel ook al jaren Bach MLV 72.
De Yamaha is een mooie vervanger...toch zal ik mijn Bach niet wegdoen en af en toe nog wel eens gebruiken.
De Bergeron is iets directer en compacter en heeft iets meer sizzle ( jajaja ) en gemak in de hoogte.

Dat valt me trouwens op bij heel veel Yamaha's....alles zit er zo mooi op. Ook op de c-trompet. De hoge gis is altijd moeilijk, maar op de Chicago geen enkel probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 11:40 

Henry schreef:
Peter Amersfoort schreef:

Da's toevallig.... ik ook!!! En idd een geweldig instrument. Had jij de 6310 of de 8310?
Ik heb op beide gespeeld maar vond het prijsverschi tussen de 6310 en de 8310 te groot.

Dat weet ik niet meer. Maar een collega heeft een Bach 43L en hij vond dat hij zijn lucht niet goed kwijt kon. Normaal speelt hij in het orkest een Bach C trompet en die hebben ook een grote boring.
We hebben van alles bespeeld van allerlei soorten Bach's en bijvoorbeeld ook Schillke met L boringen. Het was het allemaal net niet in vergelijking met die bach 43L . Ook de New Yorks en de Chicago's konden ons niet bekoren. Tot er enkele Yamaha's geprobeert werden. De Xeno's lagen echter snel weer in de koffers, maar de Bobby Shew was een interessante.
Mijn maat heeft die trompet voor op zicht een weekje mee genomen om te kijken of die trompet dan nog bevalt. Gisteren sprak ik hem weer en hij vondt het nog steeds een mooi instument. Dus ik denk wel dat het hem wordt.
Zelf heb ik een Bach 37ML Rev. Al jaren speel ik hier met veel plezier op. Maar toen ik op die Bobby Shew speelde vond ik mijn eigen instrument nergens meer naar klinken :( Maar dat was maar voor even hoor, Ik ben nog steeds heel tevreden over mijn Bach.
ALs je nieuwe instrumenten test neem je onbewust toch de klank, de weeerstand en het aanspreken van je eigen instrument als referentiepunt. Niks mis mee, maar ik merk wel dat je er voor moet waken om niet op dezelfde kwaliteiten uit moet komen met een ander instrument als je op zoek bent naar iets nieuws wat beter dan je huidige toeter is.
Maar goed dus dat we met 3 man aanwezig waren, er waren zodoende dus ook 3 oordelen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Bach Tips!
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 13:32 

Hallo trompet liefhebbers,

Mijn vraag is;
Ik wil een bach 197 new york kopen in de usa heb op moment contact met HORNTRADER.COM wie van jullie heeft al van deze bedrijf gehoord en kan mij vertellen of het wel betrouwbaar is en hoe ik het beste kan handelen met betalen

Mvr gr

Elzo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur