trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Testing...one..two... testing
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 10:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 13:55 

theo schreef:
Of de uitkomsten ervan (objectieve testen) passen binnen het idee/concept van wat de speler er mee wil is een heel andere zaak!! en dat wordt hier onder het mom van een discussie telkens weer door elkaar gehaald.

Precies, en daarom haak ik af.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 14:21 

Ik zeg nogmaals dat elke mening van wie dan ook ALTIJD subjectief is...
Je beschouwt het tenslotte als individu met al je ervaringen, vaardigheden, beperkingen,
etc, etc... Dat neemt niet weg dat als je ONafhankelijk bent van een bedrijf of persoon die
belang heeft bij aandacht en verkoop van "het product", tóch een objectieve mening
kunt geven over hetgeen er getest wordt... In het geval van Erik gaat het m.i. om een
onafhankelijke, vaardige tester die welliswaar zijn persoonlijke (subjectieve) mening
geeft over een test die hij zo objectief mogelijk beaderd, hij heeft immers geen belang
bij de uitkomsten. Het enige wat hij eigenlijk op het spel zet door testen te publiceren
is zijn geloofwaardigheid als tester, je kunt het met hem eens zijn of niet, of een beetje...
Maar ik schreef al eerder; Dát is nou precies waarom we een test lezen, éen, of meerdere deskundigen stellen de positieve en negatieve kenmerken vast van het te testen onderwerp en dat geeft tenslotte, met de prijs erbij, een beeld van wat er zoal
op de markt is. Als je er per definitie vanuitgaat dat Erik niet geschikt zou zijn om zoiets
te doen, is het je vrij om wat hij zegt naast je neer te leggen, maar als je denkt; Hij is,
vanwege zijn kundigheid en ervaring heel geschikt om een trompet te testen, dán neem
je zijn know how mee in je EIGEN overweging of besluit om die toeter wel dan niet aan te
schaffen. Niks meer, niks minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 14:52 
Moderator

HOHOHO

Ik heb nergens gesteld dat Erik ongeschikt is om instrumenten te testen.
Integendeel, ik denk dat hij heel deskundig kan aangeven of een trompet goed genoeg is, om hem te bieden wat hij zoekt in een trompet.
En er zullen meer mensen zijn die dat ook zoeken in een trompet, dus ik geloof ook zeker dat zijn bevindingen nuttig zullen zijn.

Ik heb gewoon een iets andere visie op een instrument, en ook op het testen van een instrument.

Ik snap eerlijk gezegd de laatdunkende reacties niet, op mensen die er anders over denken...

Maar goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 15:04 

marnix schreef:
HOHOHO
Ik heb nergens gesteld dat Erik ongeschikt is om instrumenten te testen
.
IK heb nergens gesteld dat JIJ dat beweert, Je trekt je het blijkbaar persoonlijk aan...
Citaat:
Ik heb gewoon een iets andere visie op een instrument, en ook op het testen van een instrument.

Prima toch?
Citaat:
Ik snap eerlijk gezegd de laatdunkende reacties niet, op mensen die er anders over denken...

Van mij bedoel je?
Vrijheid, blijheid en ieder zijn/haar mening wat mij betreft.
Ik vind alleen wel dat als je een bal kaatst dan moet je die ook terug kunnen verwachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 15:35 
Moderator

Nee Ronde Van,

het was meer een algemene stelling nav de kritiek dat mensen die het oneens zijn met bepaalde stellingen hypocriet zijn.

En nee, ik doelde niet op jouw reacties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 15:38 

marnix schreef:
Nee Ronde Van,
het was meer een algemene stelling nav de kritiek dat mensen die het oneens zijn met bepaalde stellingen hypocriet zijn.
En nee, ik doelde niet op jouw reacties.

OK.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 15:52 

marnix schreef:

Dat komt omdat je je er niet in verdiept hebt, net zoals de meesten hier. Maar wel graag je mening erover ventileert. Als je beter op de hoogte zou zijn hoe een instrument gebouwd wordt, dan zou je me denk ik beter begrijpen.

Ik geef nog maar eens een link naar de heer Straub, die ook wel snapt hoe je objectief zaken waarneemt:

http://www.straub-trumpets.com/Leistung ... %DFtechnik:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 16:07 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

Dat komt omdat je je er niet in verdiept hebt, net zoals de meesten hier. Maar wel graag je mening erover ventileert. Als je beter op de hoogte zou zijn hoe een instrument gebouwd wordt, dan zou je me denk ik beter begrijpen.

Ik geef nog maar eens een link naar de heer Straub, die ook wel snapt hoe je objectief zaken waarneemt:

http://www.straub-trumpets.com/Leistung ... %DFtechnik:

Hahahaha je hebt gelijk, ik heb me niet verdiept in instrumenten, vandaar dat ik een prima Bach Malone in huis heb, een hele fijne Stomvi piccolo, en een barrel van een Bach 37. Vandaar dat ik bij Hans zo vlekkeloos in staat bleek om te bepalen welke bes trompetten mij beter lagen en welke mij niet zo lekker lagen.

Ik heb mij inderdaad niet verdiept in instrumenten, ongelooflijk toch, dat men mij eindexamen heeft laten doen. Ongelooflijk dat ik ondanks mijn totale gebrek aan kennis over trompetten toch heel erg goed kan rondkomen van mijn trompet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur