trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach Mount Vernon 1961 voor $549
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Yamaha Z
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 15:44 

Ik heb geen ervaring met het Bobby Shew model maar hij is geloof ik wat kleiner gebouwd dan de Xeno en verloopt meer conisch zoals de Schilkes. Begint als M en eindigt als ML.

Ik denk dat een een goede trompet is anders zou de naam van Bobby Shew er niet op staan !

Ik zag Randy Brecker vorige week nog op een Xeno (gelakt G) spelen en James Morrisson speelt ook Yamaha dus dat zijn goede toeters

Succes,

Erik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 16:52 
Moderator

Mwahh..... De Shew is een fijne trompet, ook voor klassieke mensen. Heel basic, zonder fratsen.Als je de kans hebt, moet je hem zeker uitproberen.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 00:19 

De Bobby Shew is een kopie van de Schilke B2. Niks mis mee dus.
Randy Brecker speelt op een Xeno 8335 Goldbrass.
Morrisson speelt geen Yamaha, die staat er alleen mee op de foto. Hij speelt op een goldplated Inderbinen Alpha

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 10:04 
Moderator

He Hans wederom een vraagje: ik heb van een vriend eens zo'n Inderbinen in mijn handen gehad, en toen ik opmerkte dat er een overschot aan soldeer op gekwakt was zei hij dat dat standaard is. Klopt dat en zo ja waarom??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 10:17 

Ik heb zo'n bobby shew (naast een Bachje) en ik ben er echt weg van, gebruik hem vooral voor het lichtere werk, zoals coverband, af en toe bigband. Mijn Bachje gebruik ok voor het klassieke werk. Als je de kans hebt zulk een Bobby shew te proberen of zelfs te kopen, gewoon doen.

Wat Inderbinen betreft, ik heb ze in Frankfurt eens geprobeerd, ze zien er inderdaad niet uit, waarom dat zo is heb ik niet gevraagd, ik was te druk bezig :) :wink: ... Ze spelen wel fantastisch, anders, maar wel fantastisch

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 22:01 

marnix schreef:
He Hans wederom een vraagje: ik heb van een vriend eens zo'n Inderbinen in mijn handen gehad, en toen ik opmerkte dat er een overschot aan soldeer op gekwakt was zei hij dat dat standaard is. Klopt dat en zo ja waarom??

Dat klopt, dat was waarschijnlijk het silverart-model. Het was dus geen soldeer maar zilver! En het hoort zo. o.a. Roy Hargrove speelt er op.
De toeter van Morrisson is de "standaard" Alpha. Tussen haakjes want ook dat is een instrument die niet bepaald binnen de platgetreden paden blijft. Inderbinen maakt hele futuristische instrumenten.

Morrissons Alpha is goldplated met keurig netjes zijn naam erin gegraveerd. Het is een instrument met een tuneable bell, oftewel verstelbare beker, zoals Schilke dat heeft. Het heeft ook een enorme boring, maar dat komt denk ik omdat Morrisson van huis uit trombonist is.
De andere modellen van Inderbinen zijn de Inox, een trompet belegd met een soort terrazzovloer, een bizar instrument, rechtstreeks van Mars. Het spul doet trouwens zeer aan je handen.
En dan is er nog de Studie, of Prototype, een van de oudere modellen. Met een gewicht van ruim 1800 g bijna even zwaar als de Taylor Chicago Custom. Alleen totaal anders van karakter. Ziet er heel onafgewerkt uit, heel alternatief maar qua geluid valt het een beetje tegen. Ik zie bij dit instrument het nut er niet zo van in, misschien is het inderdaad bedoelt om mee te studeren thuis, een soort bodybuilding. Op het podium zie ik geen toepassingen.

De C-trompet van Inderbinen ziet eruit als de Eb/D trompet van Schilke, met een leadpijp die meteen naar beneden loopt de 3e pomp in. Klank kan ik moeilijk beoordelen want ik ben niet bepaald een held op de c-trompet.

Het mooiste stukje werk van Inderbinen vind ik de Wood-flugelhorn. Niet gemaakt van hout, maar wel met de prachtigste klank die ik ooit van een bugel heb gehoord (of welk ander blaasinstrument dan ook).
Randy Brecker speelt er onder meer op, zijn contract met Yamaha blijft beperkt tot trompetten. Maar ook Roy Hargrove en James Morrisson spelen de Wood. (zij kunnen hem ook betalen want ze zijn nogal prijzig).
Altijd als ik Inderbinen ergens tegenkom speel ik er even op, gewoon om even te genieten.

Inderbinen verkoopt alleen rechtstreeks, hij heeft geen dealers in Europa, dus ik kan ze niet op voorraad nemen (vooropgesteld dat iemand zoveel geld voor een instrument uit zou geven).

Profiel  

Berichttitel: Inderbinen
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 22:14 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 17 maart 2011 22:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur