trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach Mount Vernon 1961 voor $549
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 22:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 08:30 

Hans schreef:
Hij zou niet weten hoe dat moest.
De man is enkel en alleen met bouwen en ontwikkelen bezig. Hij is absoluut niet commercieel ingesteld. Als hij ervan kan leven is het voor hem voldoende.

Dit soort bouwers mag ik graag.
Het is alleen te hopen dat hij deze werkwijze kan volhouden.
De kosten van goed materiaal en niet uit te vlakken de personeelskosten zijn heden te dagen erg hoog.
Als hij ten opzichte van de concurentie zijn hoofd boven water kan houden zonder concessies te doen op materiaal, goedkopere produktiemethoden of minder personeel, dan kunnen de liefhebbers nog lang van zijn trompetten genieten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 10:41 

Maar het ging dus over Bach Mount Vernons en de nieuwere lichting Bachs. :roll:

Profiel  

Berichttitel: oude en nieuwe Bachs
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 14:32 

Wat Hans zegt over dat Selmer de NY niet kan evenaren heeft hij groot gelijk. Maar volgens mij gaat het hun daar ook niet om anders hadden ze destijds in 1961 toen ze Bach uitkochten wel gevraagd hoe zijn werkwijze was. Bach heeft namelijk tot aan zijn dood nog voor Selmer gewerkt. In plaats daarvan hebben ze zoals ik al zei het produktieproces versneld en gewoon geprofiteerd van de naam die Bach had opgebouwd. Ze wilden alleen maar verdienen aan de Bach naam. Nu hebben ze ook nog Conn en King in hun bezit. Dit alles om de concurentie met Yamaha aan te kunnen.

Ik heb een erg goede Bach Elkhart uit 1965. Ik speel hier graag solo's op omdat hij wat ronder klinkt, minder open. Sommigen zeggen dat de periode van 1965-1970 de beste Bachs qua kwaliteit heeft opgeleverd omdat Selmer toen een fabriek van Conn heeft overgekocht die net was gebouwd met nieuwe machines en erg goede vaklui.

In wezen is er sinds 1965 tot nu toe niet veel gewijzigd afgezien van de 1e slide. Alle maten 25/37/43/72 ect. zijn hetzelfde gebleven. Ze hebben later nog de Sterling modellen geintroduceerd en de koperen bekers.

Wat betreft de kwaliteit. Ik heb voor een paar weken een paar nieuwe Bachs uitgeprobeerd en die speelden prima. Maar ze zijn niet beter dan een nieuwe Yamaha of Schilke ect. Ik denk als ik nu een nieuwe trompet zou kopen (voor zo'n 2000 Euro) ik een nieuwe Yamaha Xeno (MLR) of een Schilke (B1 of B5) zou kopen. Die speelden erg goed. De nieuwe Kanstuls moeten ook erg goed zijn.

Maar zoals gezegd een goede Mt.Vernon of NY verslaat wat mij betreft elke concurent in zijn prijsklasse.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 17:06 

Ik heb zelf een Bach Stradivarius, ML model 37, die nu zo'n 12 jaar oud is (serienummer 33xxxx) en aangezien het een gelakt model betreft is hij niet moeders mooiste meer.
Daarnaast heb ik (van de vereniging) een Yamaha Xeno, L en rood koperen beker, van nog geen jaar oud.

Ik speel op beide instrumenten en vind dat mijn Bach meer karakter in zijn klank heeft, maar als ik even oefen kan ik technisch meer op de Yamaha. Daar heb ik echter weer meer moeite met de 'perfecte' stemming (de intonatie is heel anders dan bij de Bach). Het enige grote nadeel aan de Yamaha is dat de ventielen veel zwaarder lopen en het eerste halve jaar (te) vaak vast zaten.
Ik ben nog steeds tevreden over de aankoop van mijn Bach, maar zou nu toch wel twijfelen als ik een nieuwe moest aanschaffen. Het prijsverschil is zo enorm verschillend dat ik vermoedelijk wel van mijn geloof zou afstappen en geen nieuwe Bach meer zou kopen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 17:25 

Geld blijft natuurlijk altijd een hele belangrijke factor, maar kwaliteit, toon, ventielen en de hele shit moeten natuurlijk wel in overeenstemming zijn met de prijs dus je moet als je weet dat je een bepaald budget hebt niet meteen alle bachs gaan testen als je financieel er toch niet uit komt. Maar er zijn zeker goede tegenhangers voro Bach. En de ene kan perfect spelen op Yamaha terwijl de andere zweert bij Bach. Ik zelf speel het liefste op Schenkelaars en Amati :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 09:19 

ruben schreef:
....... Ik zelf speel het liefste op Schenkelaars en Amati :wink:

Wel eens gehoord van het niet te versmaden Chinese merk "Lark" :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 10:56 

MagnumHorn schreef:
ruben schreef:
....... Ik zelf speel het liefste op Schenkelaars en Amati :wink:

Wel eens gehoord van het niet te versmaden Chinese merk "Lark" :wink:

"Lark", bestaat dat nog? 8O
Ben ik op begonnen: fl 135,- incl. koffer. (nieuw!)
Ik heb 'm nog steeds, ergens op zolder.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 12:28 

Ik heb op zolder mijn eerste trompet liggen. Dat ding heb ik 25 jaar geleden 2e hands gekocht; een Bundy (en wel designed by Bach).
Kent iemand dat dan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur