Karel schreef:
Ik denk dat v.w.b. uithoudingsvermogen het mondstuk nog veel belangrijker is. Speelgemak van een trompet is natuurlijk belangrijk maar door een goed bij jou passend mondstuk te gebruiken zal je uithoudingsvermogen ook beter worden. En je toon natuurlijk ......
... het kan daardoor makkelijker worden om je sound te vinden. Maar iets verbeterd noooooit door je toeter, alleen maar door jezelf.
Ik vind 180 op de snelweg super. Maar ik heb geen rijbewijs dus dat maakt 't al tricky. Dus degene waarmee ik on-the-road ben bepaalt hoesnel we gaan. En als hij 180 wil, en we rijden in een, eend (niet gepimped) dan gaat t niet lukken.
Is dat ook zo bij toeteren? Op een gegeven moment wil je wel die hoge G (en je kunt het ook natuurlijk

...) maar je toeter wil het niet???
Je hebt wel de chops voor een 5 min. lange solo op F#7alt maar je toeter werkt niet mee??
Als je een toeter uit gaat zoeken dan heb je op een gegeven moment wel het 'dit-is-goed' moment. En misschien is dat dan wel het 'speelgevoel'...
Ik heb een tijd gedacht dat ik op een Martin (die nieuwe van leBlanc) moest spelen om een Miles sound te krijgen. (hé, ik was 15 en Alles tussen Bitches Brew en Doo-Bop was te gek.. is te gek)
Proberen, proberen, proberen... en vooral lekker spelen.