trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams of Tierolff
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tierolff of Adams?
Tierolff 25%  25%  [ 5 ]
Adams 75%  75%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 20
Auteur Bericht
 Berichttitel: Adams of Tierolff
BerichtGeplaatst: 16 dec 2007 12:54 

Hoi trompetteraars en ander soort muzikanten!!
Ik speel nu 7 jaar trompet, maar heb nog nooit een eigen instrument gehad. Nu ik eindelijk het besluit heb genomen van mijn leentrompet af te gaan en een eigen trompet te nemen, wil ik naar de volgende stap: Waar ga ik hem kopen?
Ik heb nog niet echt een idee wat voor een type trompet ik wil, daarom wil ik ruime keus hebben en veel kunnen proberen en ik wil goed advies krijgen van de verkoper.
Nu heeft mijn leraar verteld over Adams, maar dit is nogal ver weg! Tierolff is dichterbij, maar is dit een goede zaak? Wat zouden jullie doen? Ver reizen naar Adams of naar Tierolff?
Hoop een reactie te krijgen!! Groetjes, Gerdien

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2007 13:11 

Voor goed advies en een persoonlijke benadering zou ik naar Atelier Pfeiffer in Rijswijk gaan. Dat is van jou vandaan ook niet zo ver als Adams. Qua voorraad is Adams de grootste in Nederland maar dat vind ik niet het belangrijkste. Als je liever toch naar Roosendaal gaat zou ik nog eerder naar Van Gorp gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2007 15:20 
Moderator

van Gorp is duur. Evenals Adams btw.

De vraag is hier: je wil een nieuwe trompet, dat is een investering. Daar hoort een reis bij. Anders blijf je beperkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2007 17:25 

brassimport Den Bosch helpt je ook prima.
Wat is je te besteden budget?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2007 18:18 

Als je veel wilt proberen ga je eerst naar bv Pfeiffer of Adams. Die hebben heel veel van de standdard modellen. (die dus waarde vast zijn). Voor apartere dingen kun je ook bij Brass Import terrecht.

Als je toch naar Roosendaal gaat zou ik naar van Gorp gaan. Als je daar naar een Yamaha Bobby Shew of een Bach 43 vraagt kijken ze niet alsof ze water zien branden. En je wordt door een muzikant geholpen. Met nieuwe instrumenten is die in elk geval niet opvallend duur, net als Adams.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2007 17:05 

Ik heb ongeveer €2.500,- te besteden. Ik wil wel een trompet waar ik over 5 jaar nog super tevreden mee ben! Dit jaar ga ik in het buitenland optreden en in heel wat schouwburgen in Nederland, dus ik vind het nu wel nodig om eens een goede trompet in handen te hebben.
Ik heb wel eens een leentrompet van Bach gehad, beviel erg goed! Maar ik wil wel meer proberen en een ruime keuze hebben! Ik heb geen verstand van verschillende modellen oid, dus een beetje hulp is zeker welkom!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2007 21:36 

Gerdien schreef:
Ik heb ongeveer €2.500,- te besteden. Ik wil wel een trompet waar ik over 5 jaar nog super tevreden mee ben! Dit jaar ga ik in het buitenland optreden en in heel wat schouwburgen in Nederland, dus ik vind het nu wel nodig om eens een goede trompet in handen te hebben.
Ik heb wel eens een leentrompet van Bach gehad, beviel erg goed! Maar ik wil wel meer proberen en een ruime keuze hebben! Ik heb geen verstand van verschillende modellen oid, dus een beetje hulp is zeker welkom!!

Met een trompet van €2.500,- doe je wel langer dan 5 jaar. Voor een ruime keuze (zeker Bach) kan je het beste naar Adams gaan. Daar hebben ze alle 'standaard' toeters wel. Bel wel even voor een afspraak zodat je weet dat je goed geholpen wordt. Neem ook iemand mee die jou kan beoordelen op je klank op verschillende instrumenten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2007 09:57 

Barts schreef:

Met een trompet van €2.500,- doe je wel langer dan 5 jaar

Ik heb nog nooit een trompet versleten, van welke prijsklasse dan ook. En ik ken ook niemand die dat wel heeft gedaan.

De meeste zijn een trompet gewoon beu en/of willen iets anders 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur