trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach Mount Vernon 1961 voor $549
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 21:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vincent Bach Mount Vernon 1961 voor $549
BerichtGeplaatst: 20 mei 2003 12:11 

Hallo allemaal,

Ik zit te surfen hier en daar een beetje te bieden op e-bay, krijg ik van de week persoonlijk een mailtje van iemand die mij een Mount Vernon Vincent Bach aanbiedt voor $549,- Maar hij wil hem ook heel graag mijn strot in rammen, zo graag wil ie 'm verkopen.. Wat klopt er niet aan dit verhaal. Ik heb er zelfs een foto van. Ik snap er niks van. Is dat ding gejat, of klopt er iets niet aan. Hij zegt dat alles werkt, maar ik weet het niet.. Iemand een idee????????

Groetjes Wilbert

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2003 12:28 

Ik zou om te beginnen het serie nummer opvragen.
Daarme kan je in ieder geval eens nakijken/navragen of er iets mee aan de hand is.

Krijg je dat niet weet je genoeg lijkt mij.

8)

Profiel  

Berichttitel: Mt. Vernon
BerichtGeplaatst: 20 mei 2003 13:25 

Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn.

1. Het is een slechte Bach Mt. Vernon (vals of deuken ect.)
2. Het is geen Stradivarius maar een Mercedes
3. Het is geen Mt.Vernon (serienummer moet onder 30xxx zijn)
4. Hij heeft geld nodig

en misschien nog een paar dingen. Een goede Mt. Vernon moet toch wel minstens $1000,- opleveren. Op Dillonmusic staan ze voor boven de $2000,-

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2003 19:46 

Omdat je er gister niet was??? :wink: 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2003 15:51 
Moderator

Maar Erik, is het ook niet wat de gek er voor geeft? Ik krijg altijd het gevoel dat oude instrumenten verafgood worden. Zelf speel ik ook op oude barrels, maar daar heb ik gewoon onwijs veel geluk mee gehad, ik kom ze ook tegen waar geen enkel interval klopt 8O Dus mijn advies in deze zou zijn, serienr checken en verder zoeken.

Profiel  

Berichttitel: mt vernon
BerichtGeplaatst: 02 jun 2003 08:20 

Er is geen hype voor oude instrumenten in het algemeen maar er zijn een paar uitschieters zoals de oude Bachs van voor 1965. Dit komt door een paar redenen volgens mij. Ten eerste zijn er zeer veel Bach liefhebbers anders werden er niet zoveel verkocht. Het is een feit dat de oudere Bachs over het algemeen beter gebouwd zijn dan de nieuwere, omdat er toen minder gebouwd werden waardoor de kwaliteits controle hoger lag (ook nog door Bach zelf gecontroleerd). De Mt. Vernon en New York trompetten hebben over het algemeen een rijkere klank dan de nieuwe (ondermeer door een andere beker) . Dit weet ik uit persoonlijke ervaring want ik heb de laatste tijd behoorlijk veel oude Bachs getest en ook vergeleken met de nieuwe Bachs, Schilkes, Yamaha's ect.

Ondermeer hierdoor wordt er voor een Bach Mt.Vernon relatief veel geboden maar meestal is het altijd nog voor minder geld dan dat je voor een nieuwe toeter zou uitgeven !

Profiel  

Berichttitel: Re: mt vernon
BerichtGeplaatst: 02 jun 2003 09:01 

veldkampbrass schreef:
Het is een feit dat de oudere Bachs over het algemeen beter gebouwd zijn dan de nieuwere, omdat er toen minder gebouwd werden waardoor de kwaliteits controle hoger lag (ook nog door Bach zelf gecontroleerd).

Dit is natuurlijk een onzin argument.
Ga maar eens in zo'n fabriek kijken, en zie hoe de kwaliteitscontrole is georganiseerd.
In elk geval hoeft meneer Bach er niet zelf meer bij te zijn. Hij heeft de normen bepaald, en die normen zitten weer in een computer (tot op honderdsten van milimeters).
Dus de kwaliteit is heel constant (binnen de marges).
Hierdoor kun je een veelvoud aan nieuwe trompetten produceren en op hun kwaliteit controleren zonder dat meneer Bach zich er zelf mee bemoeid.
Hierdoor worden er nu veel minder trompetten afgekeurd dan in de tijd dat meneer Bach ze allemaal zelf controleerde. (en wat als hij nou ook eens een mindere dag had?)
Door de geautomatiseerde produktie en kwaliteitscontrole zijn bouw en kwaliteit zeer constant. Dus in tegenstelling tot "vroeger" zijn er geen uitschieters meer in kwalitatieve zin.
In het Forum worden de oude goede instrumenten geroemd ten opzichte van de nieuwe generatie's, maar er waren uitaard ook slechtere oude instrumenten, ook van Bach, waarover nagenoeg niet wordt gesproken.
Bach kan tegenwoordig dus hit na hit scoren, terwijl hij vroeger zijn naam te danken had aan maar een paar goede instrumenten.
Heb vertrouwen in de huidige generaties. Er zijn bijna geen slechte instrumenten meer.
Vaak is het een kwestie van geld, en van smaak. Maar de kwaliteits/prijsverhouding is een stuk reëeler dan voorheen.
Dus als je eens een goed oud instrument vindt, dan heb je geluk, en geniet er dan maar van.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur