trompet.nl > forum > Toon onderwerp - getzen 300-serie of kanstul 990c
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: getzen 300-serie of kanstul 990c
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 10:04 

ik speel al een heel aantal jaren trompet en heb al een goed niveau (al zeg ik het zelf). Ik heb hafa A, B, C en D. Ik speel van het begin af aan een door de vereniging aan mij gegeven instrument (king 2000) welke zelf ook al een heel aantal jaren in omloop was en door verschillende mensen gebruikt.
ik vond het nu wel eens tijd voor een eigen instrument en ben daarvoor aan het sparen. Een paar mensen in het orkest bij mij hebben een kanstul trompet en na erop gespeeld te hebben wilde ik niet anders meer dan die. Hij beviel goed (kanstul 990c).
Echter deze week vond ik in de verenigingskelder tijdens opruim werkzaamheden een getzen trompet uit de 300 serie. Deze was zonder deuken, maar liep stroef, buizen zaten vast en hij was heel dof.
ik ben aan het twijfelen: of ik koop me een spiksplinter nieuwe eerstehands kanstul 900c (bes-trompet) of ik kijk of de vereniging die getzen 300 serie (bes-trompet)(verenigingsinstrument) laat reviseren en dat ik die daarna overkoop.
wat denken jullie? persoonlijk denk ik namelijk dat ik het beste voor de kanstul kan gaan, omdat die getzen 300-serie een instaptrompet/beginnertrompet zou zijn?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 10:24 

de 300-serie is idd een goedkopere serie van getzen. Ik zou niet veel geld in revisie steken in zo'n instrument. Zeker als je op D-niveau zit, zou ik jezelf toch iets beters gunnen.

Ben zelf niet zo zeer bekend met Kanstul. Ik zou eens verder kijken bij andere merken. In die prijscategorie is er meer dan genoeg goed spul te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 15:19 

De 990 is het marichi (hoe je het schrijft??) model?

Zo ja idd van een andere klasse dan de getzen 300. Wil je kiezen voor een van deze 2 dan zou ik als ik jou was voor de kanstul gaan. Heb er op gespeeld en moet zeggen speelde zeer goed. Lekkere ventielen, sprak licht aan en had een mooie volle toon.

De 300 heb ik ook al eens bespeeld, een zilveren, redelijke trompet vond hem vergelijkbaar met mn yamaha 4335 alleen de ventielen van de Getzen vond ik van betere kwalitiet.

Heb zelf een olympus (gebouwd bij kanstul) en ben zeer te spreken over de prijs / kwaliteit verhouding en afwerking van het instrument.

Wat zou de 990 je gaan kosten?

GR

Oscar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 15:26 

volgens prijslijst 990 (lak) : € 1920
991 (zilver): € 2275

niet mis!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 16:14 

Ik zou in die prijsrange wel even wat meer instrumenten gaan proberen, ik moet zeggen dat de door mij ervaren eigenschappen van de mariachi niet direct die prijs rechtvaardigen.

Ga eens bij adams of brassimport kijken en probeer meerdere instrumenten, bij brassimport hebben ze nog een nieuwe jupiter XO in de aanbieding, misschien interessant. Daarnaast zou ik het een en ander in de yamaha xeno range proberen.

Misschien blijf je bij de kanstul omdat deze voor jou het best is maar dan weet je in ieder geval waar je nog meer uit kunt kiezen voor 2000 euro. Ik was eerst overtuigd van de VB stradivarius tot ik andere modellen ging proberen en uiteindelijk met de zeus olympus naar huis ging.

GR

Oscar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 21:18 

Er is wat verwarring over de modellen : Enerzijds heb je de 900CC, een goede allroundtrompet met reversed leadpipe, anderzijds de MAR990 en MAR991, Kanstuls kopieën van een Connstellation. Het gaat hier om twee zeer verschillende modellen, dus even goed kijken waarover het precies gaat. Mijn ervaringen met Kanstul zijn goed, ik vind dat het merk een prima prijs/kwaliteit levert. Ik ben het ermee eens dat het geen zin heeft om geld te besteden aan een revisie van een Getzen 300 als je echt in kwaliteit naar omhoog wil.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007 23:13 

Zowel Getzen als Kanstul maken trompetten die dik in orde zijn. Veel Kanstul modellen hebben "last" van leadpipes die relatief snel op zijn. En zoals al eerder vermeld, die Getzen 300 is een instapper.
Voor het geld van die Kanstul kun je heel veel andere mooie toeters kopen. Ga dus niet over 1 nacht ijs. Speel bijv. eens op de Bobby Shew (6310) van Yam. Ook een hele vette toeter met een goed kwaliteit. En denk zeker eens aan een 2070 van King! Een supergoed en zeer veelzijdig instrument. Mocht je daar meer info over willen.... schrijf eens een PB-tje aan Jeroenpan.

Groeten,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2007 08:54 

Henry schreef:
Veel Kanstul modellen hebben "last" van leadpipes die relatief snel op zijn.

Voor het geld van die Kanstul kun je heel veel andere mooie toeters kopen

Ik heb zelf nog geen goed onderhouden intrument gezien met een rotte leadpipe. Wel een aantal die echt vreselijk goor waren. De levensduur van een intrument valt of staat met het onderhoudt. (ongeacht de fabrikant)

Idd voor ~2000 euro heb je veel keus.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur