marnix schreef:
Ik heb even leentje-buur gespeeld bij wikipedia:
Citaat:
Minerale olie is olie die geraffineerd is uit ruwe aardolie. Dit is een ingewikkeld proces waarbij minerale smeerolie gewonnen wordt door het residu van de atmosferische destillatie vacuüm te destilleren.
Het lijkt me dat dit niet bepaald het beste spul is om je trompet mee te bewerken. In de regel zijn de ventielolieen en de vetten voor je pompen die je bij de muziekzaak koopt de beste, omdat die speciaal gemaakt zijn voor instrumenten.
Maar ik ben geen chemicus, maar zomaar olie ergens bij een autozaak halen, om er mijn trompet mee te bewerken zal ik nooit doen.
zelf (nog) niet verder gekomen dan vwo scheikunde, maar lijkt mij ook niet dat je dat zooitje vetten en olieen door elkaar moet gooien, stel je voor, probeert je motor opeens 16de loopjes te spelen, ruikte je naai machine naar een friettent, krijgt je fituurapparaat neigingen tot zigzag stiksels en moet je opeens schakelen om je trompet niet over z\n maximum toeren te trekken in t hoge register:P, neey, laten we voor de trompet maar smeerseltjes gebruiken die er ook echt voor zijn bedoelt