trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mnozil weer in Nederland
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mnozil weer in Nederland
BerichtGeplaatst: 07 nov 2007 12:41 

http://www.hanze.nl/home/Schools/Prins+Claus+Conservatorium/Nieuws/Berichten/Concert+Mnozil+Brass.htm

Snel reseveren! Ik heb al kaarten :-)

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2007 13:14 

De kaarten zijn al gereserveerd :D

Ik ben benieuwd wat ik er van vind
Wat mij betreft moet er niet al te veel flauwekul om de muziek heen zitten (zoals German Brass het doet vind ik het OK, Canadian Brass is wat mij betreft the limit, Mnozil Brass gaat volgens mij over de (lees mijn) limit). De flauwekul moet mij in ieder geval niet te veel van de muziek afleiden. Maar goed, eerst maar 'ns (live) zien en dan oordelen, live is tenslotte anders dan via YouTube

een collega trompettist is een paar weken geleden in Friesland (Surhuisterveen?) geweest. Hij vond het geweldig (en is er in Groningen ook weer bij)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007 11:43 

BertS schreef:
Wat mij betreft moet er niet al te veel flauwekul om de muziek heen zitten (zoals German Brass het doet vind ik het OK, Canadian Brass is wat mij betreft the limit, Mnozil Brass gaat volgens mij over de (lees mijn) limit). De flauwekul moet mij in ieder geval niet te veel van de muziek afleiden.

Je kunt Mnozil Brass naar mijn mening niet vergelijken met Canadian en German Brass, en wel om de volgende twee redenen:
1. Bij German en Canadian Brass is de muziek één ding, en de grappen een ander waar bij Mnozil de hele show één geheel is. GB en CB brengen een concert in de klassieke opzet, met "practical jokes" tussen de muziek door, Mnozil verzorgt een avond-(of middag-) vullende theatershow.
2. Bij Mnozil Brass is de "lichte muziek" beter verzorgd. German Brass kan gewoon helemaal niet swingen, Canadian Brass soms bij vlagen, en Mnozil Brass kan swingen als een goede bigband, doordat een groot deel van Mnozil Brass bestaat uit goede lichte muzikanten, wat bij de andere twee ensembles absoluut niet het geval is.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007 12:26 

En daarom ben ik ook zo benieuwd naar wat ik er van vind.
Normaal gesproken ga ik dus naar concerten van koperensembles (met nadruk op muziek), nu dus naar een show van een koperensemble (waar de muziek misschien ondergeschikt is, waar ik de grappen misschien flauw vindt etc.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007 13:16 

Ach, de grappen zijn misschien soms wat flauw, maar dat is een kwestie van smaak (en gevoel voor humor)
De muziek zal zeer zeker niet ondergeschikt zijn!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007 14:02 

Ik denk eerder dat het er om gaat met welke insteek je naar zo'n concert gaat: voor de muziek of voor de show/humor.

Enkele jaren geleden ging ik naar een concert van het NNO waar Hans van Loenen een wereldpremiere (?) zou spelen van een trompet concert. Wegens omstandigheden ging het trompetconcert niet door (men zei dat Hans ziek was, maar ik heb gehoord dat Hans vond dat het orkest het stuk niet voldoende beheerste door te weinig repetitietijd en hij het daarom niet wou spelen).
In plaats hiervan werd er een vioolconcert gespeeld.
Ondanks dat de kwaliteit van het concert ongetwijfeld goed was, was ik toch teleurgesteld, omdat ik dus met andere verwachtingen naar het concert ging

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007 14:19 

Jawel, maar je kan er aardig van uit gaan dat Mnozil hier wel zal spelen!
En je weet, dankzij youtube en wellicht andere media, wat je ongeveer van ze kan verwachten.
Als je van tevoren het gevoel hebt dat het niks voor je is kan het aan de ene kant alleen maar meevallen. Aan de andere kant zou je het concert ook aan je voorbij kunnen laten gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007 14:35 

Citaat:
1. Jawel, maar je kan er aardig van uit gaan dat Mnozil hier wel zal spelen!
2. En je weet, dankzij youtube en wellicht andere media, wat je ongeveer van ze kan verwachten.
3. Als je van tevoren het gevoel hebt dat het niks voor je is kan het aan de ene kant alleen maar meevallen. Aan de andere kant zou je het concert ook aan je voorbij kunnen laten gaan.

1. Met mijn vergelijking bedoelde ik niet dat ik er rekening mee houdt dat Mnozil Brass niet komt, maar dat ik teleurgesteld was in het concert (van het NNO) omdat ik er een andere verwachting van had (trompetconcert versus vioolconcert) en niet omdat de kwaliteit niet hoog genoeg zou zijn.

2. dat zeg ik dus, ik moet er met de juiste verwachting heen gaan

3. Ik wil er juist wel naar toe want ik ben erg nieuwschierig naar hen

en 4. laten we er maar over op houden

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur