Hier heb ik andere ervaringen mee.
Toen ik mijn B4 besteld had en enkele maanden later weer naar Margraten ging om 'm op te halen, had Hub er inderdaad 3 klaar liggen waaruit ik een keuze kon maken.
De verschillen tussen de trompetten waren wel degelijk (duidelijk) aanwezig. Hub vond dit ook, hij vond ook dat de trompet die ik uiteindelijk uitgekozen heb veel beter was (voor mij?) dan de andere 2.
Ik had ook het idee dat de trompet die ik een paar maanden ervoor bespeeld had, nog beter was dan de trompet die ik dus uiteindelijk gekocht heb.
Ondanks dit ben ik uitermate tevreden met mijn trompet
Hiervoor speelde ik een Bach Strad 37ML, maar het speelgemak en de klank van de van Laar vind ik toch beter (vooral het speelgemak).
De ventielen van de Bach instrumenten die ik heb vind ik echter een klasse beter dan de ventielen van mijn van Laar. Als ik mijn Bach er weer 'ns bij pak moet ik ze eerst even stevig indrukken maar daarna lopen ze weer als een tiet. Bij mijn van Laar moet ik regelmatig met speciale olie de ventielen olieen (wat bij mijn Bach dus niet hoefde). De ventielen lopen dan wel weer lekker, maar voor mijn gevoel moet ik weer te snel olieen om ze lekker te laten lopen.