Makke schreef:
Ik heb erg genoten van Ack van Rooijen. Wat heeft die man toch een mooi geluid! Ik vond wel dat de man die in het begin met hem samen speelde (Bert Lochs dacht ik?) nogal rauw speelde. Misschien had hij zijn dag niet, maar dat kon ik toch minder waarderen. Zeker naast Ack vond ik dat jammer.
Ja, dat was ik. Ik wil het feest niet verpesten, want ook ik heb een leuke dag gehad. Goed georganiseerd, goeie sfeer, veel geweldige trompettisten met als klap op de vuurpijl natuurlijk Wayne. Helemaal te gek wat die man op een trompet kan.
Ik wil enkel zeggen dat ik daar naast Ack stond op uitdrukkelijke uitnodiging van Ack zelf. Ik heb hem in juli een paar mp3's van mijn nieuwe CD gestuurd, om hem als ex-leraar en jeugdheld, te laten horen wat ik bereikt heb, en om te vragen of hij een leuk stukje zou willen schrijven voor op de CD. Een dag later al, belde hij me op en was meer dan enthousiast en vond dat ik op de Trumpetparty moest meespelen, hij wilde per se een nummer samen met mij doen, en zo geschiedde.
Jammer dat je het jammer vond, ieder zijn mening, gelukkig vonden een hele hoop collega's en Ack zelf dit helemaal niet, integendeel.
Trouwens, nog een leuk verhaal over Wayne. Ik had een kort gesprek met hem in de kleedkamer, en hij is inderdaad echt zo aardig als hier al wordt verteld: hij vroeg me of Ack echt de man was die African Beat had ingespeeld, en zei dat hij dat liedje al sinds zijn jeugd kende en het te gek vond de man nu in levende lijve te ontmoeten. Daarnaast was-tie onder de indruk van het grote aantal fantastische trompettisten in Nederland. Dat had hij niet verwacht.
Bert