trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trumpet Party 2007
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:45 

Zoals ik al zei op pagina 1:

erikveldkamp schreef:
Maar zo gauw het concert begint is het net of iemand een doek in de beker stopt. En bij dit soort liedjes is dat niet echt handig. Geen excuus natuurlijk, maar vandaar dat ik soms een beetje kwaad werd op mezelf en de omstandigheden.

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 08 okt 2007 10:57, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:47 

elke trompetist maakt dit(op zijn eigen niveau)mee en het kan inderdaad erg vervelend zijn.natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk maar er zijn denk ik weinig(of geen)trompetisten die onder elke omstandigheid perfect spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:52 

natuurlijk niet, dat kan ook niet, hoor je mij ook niet zeggen. Maar het zou eigenlijk wel moeten, wil je altijd even goed spelen. Zolang je dat niet kunt, weet je voor jezelf waar het aan ligt. Je kunt nou eenmaal niet altijd even goed spelen. Een vervelende constatering als je het zelf meemaakt, maar dan weet je waar je aan moet werken...en ben je dus zelf verantwoordelijk.

wat ik dus eigenlijk wil zeggen:
de omstandigheden tijdens zo'n optreden zijn een vast gegeven...jij als muzikant probeert er gewoon zo goed mogelijk op in te spelen, lukt niet altijd. Betekent niet dat je een slechte muzikant bent...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 11:40 
Moderator

Ik kan me alleen maar aansluiten bij al het positiefs dat hierboven is weergegeven.
Het was allemaal top.
Een groot compliment aan de Holland Bigband, voor hun eigen bijdrage natuurlijk, maar ook voor de perfecte begeleiding van de diverse optredens.

Verder was het toch ook weer leuk (ook tijdens de afterparty) eens met een aantal mensen te kunnen praten, die je normaal alleen via het forum "spreekt"

Zelfs Adriaan Kragten (zie elders op het forum) heb ik gesproken; wat je ook van zijn ideeen mag denken, "bevlogen" is hij iig wel, hij brengt het allemaal met veel enthousiasme . Wie weet waar dit nog eens toe leidt........

p.s.: Marcel: thanks!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 11:52 

Ik ben al eeuwen niet meer op het forum geweest, maar vond dat ik na de TP toch maar weer 's een kijkje moest nemen... Wij zijn met 8 mensen uit z-limburg gekomen en het was het ritje zeker waard!

Top! We stonden vrij vooraan recht voor Wayne en werden figuurlijk door alle power naar achteren geblazen :lol:

Enige minpunt vind ik het staan. Ik stond vanochtend op met een rug van hout... kan ook te maken hebben met het bijbehorende ritje... maar ik zou liever wat meer zitplaatsen zien of in ieder geval staantafels met barkrukken bijvoorbeeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 11:58 

bartjefrit schreef:
maar ik zou liever wat meer zitplaatsen zien of in ieder geval staantafels met barkrukken bijvoorbeeld.

Zet er dan meteen wat op het podium bij de trompetten... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 13:08 

toet'n!! schreef:
kicksen doe je zelf, niet de geluidsman....
Natuurlijk zijn het factoren die (behoorlijk) meespelen, maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor hoe je speelt. Vind ik...

Dan heb je blijkbaar nog nooit in verschillende zalen gespeelt!
Een geluidsman kan verschrikkelijk veel voor je verpesten!
Als je bijvoorbeeld van alles terughoort op je monitor, maar jezelf niet ga je binnen de kortste tijd helemaal kapot!
Doe je zelf helemaal niets aan!
Gelukkig kan je de monitoring vaak zelf aardig regelen, dat scheelt al een hoop!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 14:43 

Dehaanmuziek schreef:
Als je bijvoorbeeld van alles terughoort op je monitor, maar jezelf niet ga je binnen de kortste tijd helemaal kapot!

Precies, ik heb het al diverse malen meegemaakt dat op mijn monitor de zang keihard stond. Tijdens de soundcheck is alles goed, maar als het concert begint worden de geluidsmannen wakker en hebben ze ineens de drang om aan alles te gaan draaien...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur