euphonic schreef:
Ik zie in je scherm een link staan naar een militair orkest......dus dan weet je het mss wel.
Ik heb idd bij het Fanfarekorps der Limburgse Jagers gespeeld, en dat korps blonk uit in excersitie... al zeg ik het zelf. Ze zijn na de afschaffing van de diensplicht samengegaan met de Genie, dat werd de FKKL, Intussen waren de trompetterkorpsen van de cavelerie samengegaan met die van de Artillerie, genaamd trompetterkorps Bereden wapens. Deze korpsen werden ook weer samengevoegd en dat werd de FKKLBeredenWapens.
De excersitie van MIJN korps is in het NIETS verdwenen en ze marcheren nu net zo als de proffesionele korpsen van toen als KMK, JWF en de rest van het soepie, waar we altijd vreselijk om moesten lachen.
Begrijp me niet verkeerd, de proffesionele korpsen waren MUZIKAAL vele malen beter dan de dienstplichtige-. Maar zo te zien deden ze NIKS aan exercitie, en dat is intussen niet verbeterd.
Waarom zou het in de "andere landen" wel strak kunnen? Het lijkt soms wel of we hier in Nederland niet strak willen. Kijk maar eens bij het journaal, wanneer een kist van een amerikaan uit een vliegtuig wordt gedragen of die van een nederlander, ik schaam me rot dat het er altijd zo knullig uitziet....