erikveldkamp schreef:
Tja, ik heb 1 van mijn beste trompetten ongezien van eBay gekocht (Bach Strad. Degene die hem van mij gekocht heeft heeft hem ook ongezien gekocht en was er zeer blij mee.
Heb inmiddels ongezien drie trompetten en 1 flugel via internet gekocht en ook aan allemaal veel plezier beleefd. Uiteindelijk onlangs (ook ongezien) tegen een instrument aangelopen die na twee noten gespeeld te hebben, voor mij een topper bleek te zijn.
er is inderdaad niets moeilijks aan het kopen van een trompet zolang je je maar goed orienteert (proberen dus). Gewoon kopen wat je aanspreekt/ligt en waar je enthousiast van bent. Zolang je geen wazige merken koopt, maakt het mij persoonlijk niets uit wat er voor een merk op staat . . . .
Dan nog een vraag: is het echt nodig dat op elke kritiek op een van Laar, mensen zich persoonlijk gaan verdedigen voor hun keuze voor van Laar? Volgens mij scheelt dat een hoop oeverloos langs elkaar communiceren. Het zijn goede (top) trompetten waar menigeen enthousiast op speelt maar waar ook velen (ook professionals) niet voor kiezen omdat ze op een ander merk/instrument beter uit de voeten kunnen. Da´s gewoon een feit en gebaseerd op persoonlijke voorkeuren en situaties en verder niets . .