Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:04 |
|
|
|
Voordat dit weer uitloopt op een zinloze discussie en beledigingen over en weer, enige nuance van mijn zijde.
Kennelijk is de pieterjagerke zeer tevreden over zijn eigen Kanstul, wat natuurlijk voor hem heel mooi is. Ik ben het niet eens met zijn conclusies over Van Laar. Dat het wél topinstrumenten zijn, wordt onderschreven door vele professionals en amateurs. Of een Van Laar al dan niet voor jou geschikt is, ligt meer aan persoonlijke (veelal subjectieve) overwegingen.
Toetn'n vroeg naar een aantal goede merken. Een aantal werden reeds genoemd: Yamaha, Bach, Schilke. Ik noemde Van Laar en pieterjagerke noemde Kanstul. Allemaal zinnige bijdragen aan het onderwerp. Enja, tuurlijk ben ik weer heel enthousiast over Van Laar.
Mochten mensen zich storen aan mijn bijdrage en aan dit enthousiasme dan zou ik hen willen verzoeken om te posten op een ander onderwerp, namelijk de stortvloed aan berichten over Van Laar (ik weet niet pecies de naam van het topic).
okay back on-topic. Geld bij elkaar en nu?
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:05 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Waar je allemaal op moet letten bij de aanschaf van een toeter.
Let een beetje op het adres waar je gaat kijken: Dijkman in Amsterdam zijn helers. Wegblijven dus
Muller in Amsterdam hebben goede reparateuren, maar als eerder gesteld: het zijn karakters. Verder hebben ze weinig nieuw, maar vaak wel erg goede 2e hands trompetten.
Terpstra in Badhoevedorp: redelijk prijzig, niet veel keuze, maar: ze hebben wel Yamaha en Stomvi. Stomvi is een erg goede Spaanse bouwer, en ik kan je de Elite van harte aanbevelen.
Steenbeek in Nijkerk heeft ook vaak wel mooie spullen liggen.
Brassimport in Rosmalen: goede vent, mooie toeters, lekkere koffie.
Verder zijn er de grote zaken als Adams, Hanssen, Pfeiffer ( goede reparateurs allemaal ) die alle grotere merken wel voeren, en weinig in prijs zullen verschillen.
De trompet die je gaat kopen met jouw budget: Moet in principe wel aan alle eisen voldoen, zeker voor dat geld. MUV de Oosterse rotzooi ( die vaak de nieuwprijs van 200 euro niet haalt ) worden er bijna geen slechte Bes trompetten meer gemaakt. Dus komt het aan op wat bij jou past.
Wat je daarvoor wel moet meenemen: een en eigenlijk 2 paar goede oren. Een waffel in goede conditie, je eigen mondstuk.
Kies niet te snel, ga niet over een nacht ijs. Ga naar de verschillende zaken, en laat de boel op je inwerken.
Als ik een nieuwe bes zou moeten kopen ( en eigenlijk moet ik dat ) dan zou ik eerstens gaan kijken bij Stomvi, Eclipse, B&S ( nieuwe modellen ) en Yamaha.
Stomvi: Kwalitatief erg mooi spul, redelijke prijzen
Eclipse: exclusiever, en duurder, maar wel zijn geld waard
B&S: maakt goed spul voor hele redelijke prijzen.
Yamaha: kan je je nooit een buil aan vallen.
Hub van Laar hou ik bewust uit mijn epistel: ik ken de instrumenten, maar zou ze zelf niet kopen. Bovendien is er genoeg over de man geschreven door mensen die zijn instrumenten beter kennen en waarderen dan ik.
Oja: vergeet niet om er heel veel lol mee te hebben.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:13 |
|
|
Als je zo tevreden bent met jouw B&S dan zou ik eens kijken naar een Cannonball trompet. Die worden door B&S gemaakt en zijn erg goeie trompetten. Ze worden zelfs bij jou in de buurt verkocht en wel bij Saxpoint in Epse (Deventer). Ik heb er een test van op mijn website staan.
http://www.saxpoint.nl/
Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 28 aug 2007 09:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:13 |
|
|
marnix schreef: Stomvi: Kwalitatief erg mooi spul, redelijke prijzen
Ik vind Stomvi trouwens wel heel erg duur geworden. Dik een jaar gelden liet ik het oog vallen op een vergulde Stomvi Master. Alles was hier dubbel, 2 stembochten, 2 leadpipes en 2 bekers. De prijs was € 3500. Veel geld, maar de liefhebber kon wel vele combinaties maken. 2 trompetten tot de 3e macht zoiets toch  ??
Nu zag ik de prijs van de vernieuwde verzilverde Master, die is zo'n € 4500. Behoorlijke prijsstijging naar mijn mening. Ongetwijfeld zal het nodige veranderd zijn, maar toch
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Peter Amersfoort
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:25 |
|
Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45 Berichten: 499 Woonplaats: Achterveld
|
richaar-cdl schreef: Peter Amersfoort schreef: Dus als ik het goed begrijp heeft hij niets verkondigd waar jij wel verstand van hebt. En daar stoor jij je aan. Schijnbaar heb jij wel verstand van iets dat niet verkondigd is. Anders had je namelijk niet kunnen opmerken dat Pieterjagerke er geen verstand van heeft. Dan vraag ik mij nu af in hoeverre jij verstand hebt van iets hebt dat niet verkondigd is. Is dat heel veel verstand of een heel klein beetje? Of zit het verstand hier ergens tussen in? Dit vind ik namelijk wel belangrijk om te weten.Het is voor mij namelijk erg interssant om in te kunnen schatten hoeveel verstand Pieterjagerke heeft van iets dat hij niet heeft verkondigd.
kennelijk heb je mij niet goed begrepen of wil je dat niet.
Krijg ik nu een draai om mijn oren? kennelijk heb je mij niet goed begrepen of wil je dat niet 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
toet'n!!
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:38 |
|
|
richaar-cdl schreef: Toetn'n vroeg naar een aantal goede merken
lezen...ik vroeg niet om merken...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 09:56 |
|
|
Peter Amersfoort schreef: Krijg ik nu een draai om mijn oren? kennelijk heb je mij niet goed begrepen of wil je dat niet 
beschouw mijn bericht van 09:04 uur als een lijmpoging. Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen maar af en toe laat ik mij even gaan.
@Toetn'n: ik bedoelde winkels, geen merken. De winkel het ook van Laar.
d'accord???
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
toet'n!!
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 aug 2007 10:18 |
|
|
|
ja, die naam heeft het niet voor niets. Ze kunnen me daar alleen aan een van laar helpen. Ik wil liever niet vast zitten aan 1 merk, VL zal dus gewoon een onderdeel zijn, ik ga er denk ik wel eens langs...maar niet voordat ik langs andere winkels ben geweest, met andere merken...
|
|
| Omhoog |
|
 |