trompet.nl > forum > Toon onderwerp - het geld bij elkaar....maar nu????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 11:43 

Gonzo schreef:
Je kan ook nog naar Hub gaan, maar ik denk niet dat er veel forumleden zijn die jou dat nog durven aan te raden hahahaha

Daar heb ik niet zo'n moeite mee, zeker niet als je hulp nodig hebt. De meeste verkopers in Nederland weten niet veel gedetailleerde informatie over de toeters die ze verkopen. Hub weet alle ins en outs over zijn toeters en vele andere merken plus hij heeft goed getrainde oren waardoor hij wel kan horen of een toeter bij je past of niet. Dit heb ik vaak genoeg meegemaakt.

Het probleem van de gewone verkopers is dat ze van veel verschillende instrumenten iets af moeten weten. Ik zou ook niet iemand een trombone of een saxofoon aan kunnen bevelen uit eigen ervaring, ik weet alleen waar mijn collega's op spelen en waarom.

Een verkoper van blaasinstrumenten moet ook iets af weten van mondstukken, repertoire, etc. en dat is onbegonnen werk als je het goed wilt doen. Als je weet dat er al zo'n 200 trompetmerken zijn met elk hun modellen, dan is het moeilijk om het overzicht te behouden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 12:03 

Ik ben nooit negatief geweest over VL. Alleen over het feit dat dat hier zo duidelijk aanwezig is. Ik was idd niet overdreven positief over die ene waar ik op gespeeld heb, wie weet ga ik er wel langs...wie weet heeft hij wel iets wat me wél bevalt...en langs gaan kan natuurlijk altijd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 12:17 

Toet'n, met alle respect hoor, maar volgens mij loop je al lang genoeg mee op dit forum mee om te weten dat er al vele posts zijn geweest over mensen die nieuwe toeters willen hebben. Er is dus al erg veel geschreven op dit forum over dit onderwerp. Ik snap de toegevoegde waarde van deze hele thread dus niet echt eigenlijk..

Het antwoord dat er veel merken zijn en dat je alles dus echt zelf uit zult moeten proberen had je dus vantevoren kunnen weten volgens mij..

Niet lullig bedoeld hoor, maar ik snap het nut gewoon niet zo :?:

Groeten, Johan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 12:18 

Mijn vraag was: een ADRES.....
Gewoon een adres waar ze me kunnen helpen, zonder meteen iets (bepaald merk) op te dringen...omdat ik dat wel vaak gemerkt heb...

Natuurlijk weet ik dat ik het uiteindelijk zelf moet bepalen..maar daar wil ik dan wel graag een goede keuze in maken, waar ik dus hulp bij nodig heb. Vandaar mijn vraag....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 13:19 

toet'n!! schreef:
Mijn vraag was: een ADRES.....
Gewoon een adres waar ze me kunnen helpen, zonder meteen iets (bepaald merk) op te dringen...omdat ik dat wel vaak gemerkt heb...

De enige remedie daarvoor is om iemand bij je te hebben die jou vakkundig kan assisteren bij de keuze van je nieuwe trompet. En als je in een winkel gaat komen waar de verkoper het ene uur een electrische gitaar verkoopt en jou dan een trompet moet verkopen heb ik mijn bedenkingen daar ook bij.

Natuurlijk weet ik dat ik het uiteindelijk zelf moet bepalen..maar daar wil ik dan wel graag een goede keuze in maken, waar ik dus hulp bij nodig heb. Vandaar mijn vraag....

Als je een rondje Limburg gaat maken en je gaat naar bijv naar Adams kun je daar voor zover ik weet veel verschillende merken proberen. Als je daarna naar Hanssen rijdt weet je dat er alleen maar kanstuls aan de muur hangen.(zie de post van roadracer over hanssen, bij instrumenten/wat is jullie opinie)
En of je nu wel of niet naar hub gaat en een trompet bij hub gaat/wil kopen, je wordt er wel vakkundig geholpen met alle aandacht!!!

Maar het is jouw feestje :D We zijn benieuwd, wanneer ga je???

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 13:30 

Ja,

Weet nog niet óf ik ga, dus ook niet wanneer..
Maar jullie horen het nog wel..voorlopig iig nog niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2007 18:56 

Je kunt altijd nog Sjoerd of Jeroen vragen, ik bedoel daar zit je praktisch naast in t orkest, en die jongens zijn echt niet te beroerd om je ff te helpen lijkt me.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2007 19:03 

Adams
Van Laar
Brassimport

Als je deze drie zaken belangs gaat, kun je heel wat proberen.
Trouwens, als je het instrument zelf koopt (zoals ik het begrijp wel), zou ik marktplaats ook goed in de gaten houden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur