Gonzo schreef:
Je kan ook nog naar Hub gaan, maar ik denk niet dat er veel forumleden zijn die jou dat nog durven aan te raden hahahaha
Daar heb ik niet zo'n moeite mee, zeker niet als je hulp nodig hebt. De meeste verkopers in Nederland weten niet veel gedetailleerde informatie over de toeters die ze verkopen. Hub weet alle ins en outs over zijn toeters en vele andere merken plus hij heeft goed getrainde oren waardoor hij wel kan horen of een toeter bij je past of niet. Dit heb ik vaak genoeg meegemaakt.
Het probleem van de gewone verkopers is dat ze van veel verschillende instrumenten iets af moeten weten. Ik zou ook niet iemand een trombone of een saxofoon aan kunnen bevelen uit eigen ervaring, ik weet alleen waar mijn collega's op spelen en waarom.
Een verkoper van blaasinstrumenten moet ook iets af weten van mondstukken, repertoire, etc. en dat is onbegonnen werk als je het goed wilt doen. Als je weet dat er al zo'n 200 trompetmerken zijn met elk hun modellen, dan is het moeilijk om het overzicht te behouden.