trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 09:54 

Hub heeft inderdaad een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb voor mijn B2 €1950 betaald,terwijl ik bij Steenbeek € 2350 (netto prijs) moest betalen voor een Bach Stradivarius, das toch een behoorlijk verschil.

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 09:56 

de prijs van een verzilverde Bach Strad Bugel gaat bij adams tegenwoordig al dik boven de € 3000. Tel uit je winst!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 09:58 

overigens is bij Van Laar de meerprijs van vergulden t.o.v. verzilveren ongeveer € 400. Bij de andere gerenomeerde merken bedraagt die meerprijs vaak wel € 1000 of meer.

wederom... tel uit je winst

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 10:27 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 10:46 

sinds de (personele) problemen bij Bach zijn de verschillen tussen netto en bruto prijzen ook sterk afgenomen. De leverings- en kwaliteitsproblematiek is nog niet helemaal opgelost en dat wordt gereflecteerd in steeds hoger wordende prijzen.

Trouwens, die zogenaamde netto en bruto prijzen vind ik maar erg vreemd. Het heeft meer weg van natte vingerwerk en subjectiviteit. Jantje moet 3000 betalen en Pietje 3150 euro. Je moet gewoon één prijs hanteren die voor iedereen hetzelfde is. Ook de afspraken over korting moeten eenduidig zijn. Of je nu prof, amateur of carnavalsblazer bent.

Als er dan toch prijsverschillen onstaan dan zit het hem in de afronding. Dan praten we over tientjens en zeker niet over enkele honderden euro's. Dit alles naar mijn bescheiden mening uiteraard :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 11:01 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2007 16:12 

Ach, laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen. Ik heb sinds een paar maanden een goldbrushed B2 flugel, meer dan fantastische toeter, ik ben er gewoon echt beter van gaan spelen!, en ga volgende week mijn goldbrushed B8 trompet ophalen, waarvan Hub overigens zei dat het een B5 met een grotere beker was. ik had nl. al een aantal keren op en B5 gespeeld, en eigenlijk kwam ik er daar eentje van uitzoeken. De B8 had ik nog niet geprobeerd. Uiteindelijk bleef voor mij (had ik niet verwacht, dus inderdaad gewoon alle modellen checken als je toch in Margraten langsgaat) de Oiram en de B8 over, waarbij de B8 iets minder werk kostte dan de Oiram. Ik viel uiteindelijk voor de ongekende souplesse in liptrillers en slurs. Geen model slotte zo overtuigend en hield een warm geluid bij lager volume en klonk vet en stabiel bij ff en meer. De B5 vond ik iets meer allround, maar omdat ik toch meer een solist ben dan een sectieblazer of lead, pastte deze toeter uitstekend bij me.

Ik kan niet wachten om er weer op te spelen (ik heb hem raw brass geprobeerd).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2007 16:34 

...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur