trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk merk trompet voor rond de 500 euro?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 17:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2003 12:03 

Ow jah ik had nog effe een vraag, die hoort hier niet echt thuis, maargoed beetje onzin om daarvoor een nieuwe topic te openen...

Bij die Amati Kraslice trompet van mij zit een Amati A8 mondstuk.. natuurlijk zegt niemand dat wat omdat het allemaal verschilt enzo, maartoch!.. komt het je bekend voor, kun je me dan vertellen met welk Yamaha mondstuk deze te vergelijken is? Het enige dat ik kan vertellen over dit mondstuk is dattie heel ondiep is en voor mijn gevoel fijn speelt. Ik heb ook geen vergelijkbaar materiaal :roll:.

En nog iets: volgens mij is die Amati een gigantische niet lieve (mag ik zeggen: kut?) trompet. Ik moet hem om de vijf minuten zo ongeveer schoonmaken wil ik weer lekker kunnen spelen. De ventielen lopen ook vaak te "happeren" en het smeersel tussen de pompen gaat zich mengen met het water waardoor het ook allemaal niet zo lekker meer gaat met blazen. De trompet is echt helemaal schoon, daar ligt het niet aan. Heb je dit soort problemen ook, minder of niet met een betere trompet?

gr DP

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2003 17:23 

Dat zei ik tog :?: :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 05:35 
Moderator

Als je een mondstuk wil vergelijken douw je in de cup een muntje, en dat doe je bij het amatie mondstuk en een vergelijkbaar mondstuk JK 7c??? Daarna paj je een normaal potlood en dat stop je in de backbore bij allebei en dan vergelijk je welke groter is.
Je probleem bij de pompen ligt er misschien aan dat je ze opnieuw moet laten richten, en anders een complete revisie bij een muziekzaak.
Ik heb zelf laatst op een bes trompet van Amati gespeeld uit de Professional lijn, en daar was niet echt iets op aan te merken, behalve die vervloekte pompen die maar niet wilde schuiven...... 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 07:27 

dp schreef:

En nog iets: volgens mij is die Amati een gigantische niet lieve (mag ik zeggen: kut?) trompet. Ik moet hem om de vijf minuten zo ongeveer schoonmaken wil ik weer lekker kunnen spelen. De ventielen lopen ook vaak te "happeren" en het smeersel tussen de pompen gaat zich mengen met het water waardoor het ook allemaal niet zo lekker meer gaat met blazen. De trompet is echt helemaal schoon, daar ligt het niet aan. Heb je dit soort problemen ook, minder of niet met een betere trompet?

gr DP

gebruik je soms "Fast" ventielolie?
Daar gingen mijn ventielen nl ook van haperen, met name als het onderhoud eens op zich liet wachten.........(en ik heb geen Amati, maar een Schilke)
nu gebruik ik iets anders (ben effe de naam kwijt(T2 of zo?), maar het heeft een blauw dopje), en eens per twee weken even olie erop is genoeg, en geen vastlopers meer!

Ooit in militaire dienst een Amati gehad, en die deed het best (buiten op straat natuurlijk). Ik had alleen iemand erbij nodig om dat ding op te tillen....... :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 07:35 

Ik vind "La Tromba" het beste, had er voor altijd maar last van mijn ventielen en mijn derde buis (met een trigger) moest er elke dag olie op doen en dan werkte het nog altijd niet naar behoren.
Nu met me die La Tromba heb ik er nog maar drie keer olie extra op moeten doen op een dikke 5 maand telkens als ik de ventielen en zo kuis, anders nie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 10:17 
Moderator

Anders zou Hetman een goede optie zijn, zeer dun en laat nauwelijks residu na.
(Dit schijnt dan weer afhankelijk te zijn van je speeksel..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 10:23 

Ik gebruik nu ook sinds kort Hetman Light heet ie volgens mij. Ik ben er echt zeer tevreden over de ventielen zijn er echt veel beter van gaan lopen. Mijn bachje speelt nu echt weer als een trein, want ik was niet meer zo tevreden over de ventielen, maar na een schoonmaakbeurt bij Pfeiffer en nieuwe veren lopen ze weer als een zonnetje!!!!

Voor de pompen gebruik ik slid eze. Ben ik ook altijd nog wel tevreden over. Bestaat er trouwens nog iets anders voor dat nog beter is, want ik sta altijd open voor suggesties

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 10:25 
Moderator

voor je pompen kan je ook de dikste la tromba gebruiken, 1 drupje is genoeg om het "treineffect" te vergroten :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur