trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat is jullie opinie ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2007 17:38 

richaar-cdl schreef:
ik ben een echte poetser. Tijdens repetities speel ik altijd met een doek om mijn ventielen en tijdens en na de repetitie zit ik de hele tijd met mijn zilverpoetsdoek alles schoon te maken

Ik hoop niet voor je dat je dat ook met je nieuwe instrument doet, dan ben je snel van je goudlaag af.... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2007 18:49 

haha, nee ik blijf met de zilverpoets van het goud af. Wel ga ik met een gewone poetslap na de repetitie even over de trompet. Mat goud hoef je gelukkig niet zo te poetsen!

Profiel  

Berichttitel: Terug van Hansen
BerichtGeplaatst: 15 aug 2007 19:34 

Ben dus tot bij Hansen geweest en ik kan je nu al zeggen dat ik niemand zal aanraden om daar een trompet te kopen.
En dit om redenen die uit mijn volgende relaas duidelijk zullen worden : heb dus het instrument met de gebreken aangeboden. Ze wilden de zilverlaag wat repareren !? "Wat de hel ?"
Dan over de ventielen bleef hij maar lulkoek vertellen , ik was de eerste die problemen had na 15 jaar winkel uitbaatten . En dat door het verzilveren er wat zilver in het ventielhuis waqs terecht gekomen. JA OK , maar ik had toch vóór de verzilvering gemeld dat deze niet goed liepen, waarom dit niet extra nakijken VOOR je het instrument terug aan de klant geeft?!
Als er nog zilver in het ventielhuis zit hebt U er niet naar gekeken , hé.

Na nog wat heen en weer gelul heb ik gewoon gezegd dat ik dit instrument niet meer wil en dat ik naar een ander merk wil overstappen .
Dus vraag ik wat ze in huis hebben in dezelfde klasse .............euh...................KANSTUL O ja, King ook nog.
Als je hun site bekijkt verkopen ze zowat alle merken maar ze hebben niks in huis behalve Kanstul dus.

Ik mocht dus met de natte vinger een trompet kiezen wat ik ook niet meer als correct achtte. EN had mijn zinnen al op Getzen gezet maar kon toch geen instrument uit een boek kiezen . Dat is als een maatpak kiezen uit een tijdschrift en hopen dat deze je past. Ik vond dit zo'n onmogelijke taak dat ik toen maar besloot om de zaak maar te vergeten en heb gewoon verschillende trompetten laten ophalen en deze getest en kwam terug bij het model dat ik reeds had. Heb dus een nieuwe 1500A bij .

Ik kan niet zeggen dat ik nu 100 % tevreden ben , omdat ik nu sta waar ik eigenlijk 2 maand geleden had moeten staan .En ik altijd met de vraag zal blijven zitten wat als er weer iets mis mee is na een maand.
Ook komt er nog bij dat ik 4 maal extra heb moeten heen en weer rijden, dat ik een achterstand heb opgelopen om op niveau te geraken en dat ze mij 145 euro hebben aangerekend voor het verzilveren van het vorige instrument en dat ik deze niet terug krijg ook al heb ik nu een onverzilverd instrument .

Trek nu zelf de conclusie uit het verhaal , maar als ik ooit nog een trompet koop ( een Eb in de toekomst) is het niet in Kerkrade .

Misschien is HVL toch nog een idee?

Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 07:58 

Als deze trompt het nu weer niet doet, zou ik het gelijk afkappen. Koopcontract ontbinden en het geld terug eisen. Vervolgens rustig opzoek gaan naar een trompet die wel aan de eisen voldoet.

Als ik zo je verhaal hoor draaien die lui steeds het verhaal om. Dat die lak niet goed is, dat is niet hun probleem. Slecht lopende ventielen heben ze ook nooit van gehoord. En ach ja, een beetje zilver knoeien in de ventielen, dat kan blijkbaar iedereen gebeuren.

Ik weet niet of er mensen van Hansen op dit forum zitten, maar deze berichten zijn voor mij reden genoeg om daar iig nooit heen te gaan.

Profiel  

Berichttitel: Re: Terug van Hansen
BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 09:18 

Ik adviseer je een aangetekende brief met je relaas te sturen. Uit deze brief moet in elk geval blijken dat je als koper je verplichtingen gedaan hebt.
Ook dient op te maken te zijn dat de verkoper dat niet of onvoldoende heeft gedaan.

Aangezien het probleem nog steeds bestaat is dat laatste eenvoudig aan te tonen.
Stel in de brief de verkoper in nog eenmaal in de gelegenheid om binnen een redelijke termijn (benoem die termijn) je het instrument naar tevredenheid te repareren of je een vergelijkbaar ander instrument aan te bieden.
Dit dient dan, v.w.b. de gespecificeerde kwaliteit, overeen te komen met hetgeen je had kunnen verwachten van je huidige instrument.

Mocht de verkoper zich niet aan dit ultimatum houden, dan blijft alleen nog het ontbinden van de koopovereenkomst over. Je hebt namelijk niet het produkt gekregen waarvoor je betaald hebt.
Hierbij dien je de volledige aankoopsom terug te krijgen. Eventuele reparatie kosten die in rekening zijn gebracht zouden ook terug betaald moeten worden. Zelf zou ik ook de gemaakt onkosten in rekening brengen zoals de reiskosten en telefoonkosten.
Als consument ben je in dit land beschermd waardoor je geen schade hoeft te ondervinden door een aankoop.

Sterkte in de strijd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 10:58 

Trek nu zelf de conclusie uit het verhaal , maar als ik ooit nog een trompet koop ( een Eb in de toekomst) is het niet in Kerkrade .

Misschien is HVL toch nog een idee?[/quote]

Jammer dat het zo gelopen is, en het je plezier en vertrouwen in een instrument ontneemt. Als je de onkosten alleen al rekent, had je er wellicht een nieuwe trompet bij een ander voor kunnen kopen als je hem had ingeruild. Ik heb iets vergelijkbaars gehad en ben er meteen mee naar een ander gegaan en hem daar ingeruild. Wel toevallig dat het bij mij ook om een kanstul ging, en dat ik hanssen ook om raad heb gevraagd, en die kon ik ook wel krijgen, maar dan moest de portomonnee wel ff open.Die energie heb ik me dus maar bespaard.

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 17:15 

Peter Amersfoort schreef:
Ik adviseer je een aangetekende brief met je relaas te sturen. Uit deze brief moet in elk geval blijken dat je als koper je verplichtingen gedaan hebt.
Ook dient op te maken te zijn dat de verkoper dat niet of onvoldoende heeft gedaan.

Aangezien het probleem nog steeds bestaat is dat laatste eenvoudig aan te tonen.
Stel in de brief de verkoper in nog eenmaal in de gelegenheid om binnen een redelijke termijn (benoem die termijn) je het instrument naar tevredenheid te repareren of je een vergelijkbaar ander instrument aan te bieden.

Dit dient dan, v.w.b. de gespecificeerde kwaliteit, overeen te komen met hetgeen je had kunnen verwachten van je huidige instrument.

Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd maar ze hebben me een nieuw laten uitkiezen. Maar ik wou eigenlijk van Kanstul af omdat het vertouwen er niet meer is . Ik weet ook wel dat elk instrument iets kan vertonen na een tijd maar toch niet vanaf de start en dan nog aan het belangrijkste onderdeel van een trompet.
Ook het feit dat ze geen andere merken op stock hebben is bij mij eigenlijk een zaak die ik niet kan begrijpen.
Ok, je kan niet elk instrument in huis hebben maar toch de belangrijkste van een bepaald merk dat je aanbied . Anders stel je je klant voor een onvoldongen feit , je kiest maar uit Kanstul en anders heb je pech en kies je maar op goed geluk een ander instrument of je er nu kan op spelen is jouw zaak niet het onze.
ALs ik zo zaken zou doen met mijn klanten wist ik snel waar het gat van de timmerman is.

Misschien had ik beter nooit terug begonnen met trompet spelen dan had ik nu geen grijs haar.

Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 18:30 

Roadracer schreef:
Misschien had ik beter nooit terug begonnen met trompet spelen dan had ik nu geen grijs haar.

Aha, dus daar komt het van! :lol: :wink:

Dat ze alleen maar een paar Kanstuls op voorraad hebben is natuurlijk wel vreemd!
Toch vind ik jouw verhaal wel wat eenzijdig!
Dat kan natuurlijk ook niet anders, het is alleen jouw kant van het verhaal, maar ik zou graag ook de andere kant horen!

Ben jij wel duidelijk genoeg naar hun toe geweest?
En hoe heb je ze benaderd?
Zoals je hier post kom je op mij best een beetje aggressief over!
Dat kan ik wel begrijpen, je bent natuurlijk boos en teleurgesteld, maar als je tegen hun ook zo tekeer bent gegaan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment niet echt meer serieus genomen wordt.
Een oud gezegde: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!

Maar ik ben er niet bij geweest, natuurlijk!
Ik weiger alleen mee te gaan in het verketteren van een gerenomeerde muziekzaak vanwegen één ontevreden klant!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur