trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Concert in Hattem
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 22:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2007 21:59 

Leuk concert, jammer dat er niet wat meer trompet in zat maar het was nu eenmaal een orgelconcert...

Volgende keer moeten ze toch maar het orgel stemmen... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2007 20:49 

ben ik het mee eens: de verhouding met het orgelgedeelte was prima maar het concert had gewoon 2x zo lang moeten duren; ik had ook graag wat meer 'grote' trompet gehoord (hoewel ik toch echt wel een piccolo liefhebber ben) :de klank van het beginnr met de c-trompet was erg mooi in die kerk.
(laat staan iets met een bes, waarvan je aangaf dat je die niet meer in speelbare vorm hebt; overigens lach maar niet Marnix want mijn Hub van Laar V-Flow is zeker voor de meeste jazz en ook als allround in de meeste opzichten echt wel een stukje beter dan mijn Olds recording 1956, en ik ben niet iemand die trend gevoelig is, ik heb die Olds bijna 25jaar als enige bes tp gehad).

Laat maar weten als je weer eens ergens speelt want behalve meer of minder leuk cynisch verschijnen op dit forum kun je ook echt wel tp spelen.
Overigens: gaat die vrijwillige bijdrage echt naar jullie ("voor op vakantie te gaan") of is het een collecte voor de kerk (dan kan ik bepalen of ik de volgende keer wat meer geef of niet); ik voelde me niet heel gemakkelijk daar met mijn parapluie met grote reclame van Jameson's welke ik bij een hele doos gekregen heb maar ik dacht dat dit jou wel zou stimuleren.
Groeten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2007 21:56 
Moderator

Hoi Han,

De collecte is geheel en al voor de spelers geweest. ( Hoewel je de volgende keer ook een fles Jameson in het collectebakje mag gooien hoor 8) ).

Het concert ging om 15e eeuwse werken, en in eerste instantie had ik Biber ( de intro's ) ook op piccolo willen spelen, maar het bleek toch handiger te zijn om even in te kunnen spelen ( als het ware ) op de C trompet.

Bovendien is het een authentiek 15e eeuws orgeltje, en dat leent zich eigenlijk meer voor Baroktrompet, of zelfs Zinc, dan voor de moderne piccolo. Ook qua stemming. sommige dingen gingen qua stemming boven verwachting, tegen andere dingen was gewoon niet op te compenseren.

Ik lach niet om jouw Vflow, iedereen zijn meug. Ik kan hoogstwaarschijnlijk toch geen fatsoenlijke noot meer op een bes trompet spelen. Ben er ook niet echt mee bezig.

We vonden het leuk om te doen, en ook leuk om eens wat gezichten te zien bij namen.

Volgende concert zal ik wel weer aankondigen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur