trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Calicchio 1s/7
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 18:50 

Karel schreef:
Het is niet verboden om in het forum "instrumenten" je voorkeur voor een bepaald merk te laten blijken. Als je zulke dingen niet wilt lezen moet je hier zeker niet rondneuzen.

Het is volgens mij ook niet verboden om nuanceringen aan te brengen, hoewel dat hier soms wel zo lijkt als het over VL gaat.

Over Calicchio: Een goede vriend van mij speelt al jaren op een 1s/7 (ding is niet meer om aan te zien) maar hij wil er niet van scheiden.
Ik heb zelf ervaring met de 1s/2 en de 1s/7 beide ML (volgens mij ook de populairste modellen van Calicchio). Ik vind de klank op de 7 leadpijp iets makkelijker aan te passen aan de speelsituatie, maar beide modellen blijven erg felle trompetten. Niet erg allround, maar als je al weet dat je het instrument alleen voor bigband dingen wilt gebruiken, zeker een optie.

Profiel  

Berichttitel: Re: Calicchio 1s/7
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 19:05 

criminelis schreef:
Een vriend van mij wil een trompet kopen om jazz mee te spelen en om in een bigband mee te spelen. Hij heeft een budget van +/-3000 euro.

Nu heeft hij zijn oog laten vallen op een Callichio 1s/7, omdat zijn idool (ben z'n naam ff kwijt) hier ook op speelt.

Ik heb geen ervaring met Callicio trompetten, maar ik denk dat er hier mensen genoeg zijn die dat wel hebben, dus zou ik graag jullie advies willen hebben, positieve en negatieve dingen zijn welkom. En misschien hebben jullie nog tips waar hij op moet letten bij de aanschaf van z'n trompet...

Misschien dat een andere trompet voor zijn budget beter is? Je koopt namelijk voor 2400 euro een nieuwe Bach en das ook niet verkeerd... Zelf speel ik geen jazz en weet ik dus ook niet welke trompet (jazz)geschikt is..

Graag hoor ik jullie ervaringen..

Groeten Niels

Ondanks alle ervaringen en adviezen over Kliko en VL moet die vriend van je er toch zelf op spelen!
Ga een middagje met hem naar Pfeiffer en probeer ze zelf uit!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 19:21 

L J schreef:
Niet erg allround, maar als je al weet dat je het instrument alleen voor bigband dingen wilt gebruiken, zeker een optie.

Daarom heb ik destijds mijn 1s2 ook verkocht na een paar jaar.

Dehaanmuziek schreef:
Ondanks alle ervaringen en adviezen over Kliko en VL moet die vriend van je er toch zelf op spelen!

Dat is altijd het beste en het leukste onderdeel van een trompet kopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 19:49 

erikveldkamp schreef:
L J schreef:
Niet erg allround, maar als je al weet dat je het instrument alleen voor bigband dingen wilt gebruiken, zeker een optie.

Daarom heb ik destijds mijn 1s2 ook verkocht na een paar jaar.

Dehaanmuziek schreef:

Dat is altijd het beste en het leukste onderdeel van een trompet kopen.

We gaan ook naar Pfeiffer om hem uit te proberen, maar een beetje voor-informatie kan nooit geen kwaad...

Het is dat ik zelf het geld er niet voor heb, anders had ik er misschien ook wel één gewild, maar om te proberen is natuurlijk altijd leuk.. :D als er dan eens een discussie over Calicchio is, kan ik er tenminste (een beetje) over mee praten......

mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 20:10 

Ik heb eens een D. Calicchio (1s/7) op proef gehad. Gemaakt door de meester zelf dus. Ik was er niet echt van onder de indruk. Met name de klank spreekt mij niet aan; te scherp. Als je op een Calicchio speelt kan je denk ik beter ook maar op een Bob Reeves mondstuk gaan spelen. Dat is het mondstuk dat er goed mee matched. Mijn Bach 3C was niet echt een succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 20:35 

Als je hem met een relatief diepe 3C al te scherp vind klinken dan zal dat met de onder leads populaire en ondiepe BR mondstukken zeker niet anders worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 20:40 

Er zijn anders wel een aantal grote nederlandse namen die erop spelen. Dus het lijkt mij dat ze wel breed inzetbaar zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 20:43 

Als je een groot klinkend orkest instrument verwacht of een heel warm klinkende toeter voor een yazz solo... dat is het niet. (je kan moeilijk doen met mondstukken maar ik denk niet dat je daar veel gelukkiger van wordt als je opzoek ven naar warmte of een groot symfonisch geluid)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur