trompet.nl > forum > Toon onderwerp - North Sea Jazz 2007
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 03:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 12:02 

Kerkradenaar1988 schreef:
Ik las in de krant dat Wynton Marsalis 'op zijn zachtst gezegd wat tegenviel'. Iemand daar nog een reactie op?

Ik heb hem zaterdag met het Lincoln Jazz Orchestra gezien.

Ik vond het absoluut niet tegenvallen, maar dat komt denk ik omdat ik hem en het orkest niet eerder live heb gezien. Wat ik wel jammer vond was dat hij zelf weinig soleerde, maar op zich was dat geen probleem gezien het orkest zelf ook goede solisten had.

Ik vond het in ieder geval erg vermakelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 12:19 

erikveldkamp schreef:
Karel schreef:
Gisterenavond op de digitale zender Cultura Till Brönner gezien die optrad met o.a. Eric Marienthal en Dennis Chambers. Wat een geweldige trompettist is dit toch. Dat was echt genieten.

Ik heb hem al op het internet gezet gisteravond (sssst... :wink: )

http://www.dailymotion.com/Itsme/video/ ... r-nsj-2007

Jammer dat de afkondiging net tijdens Till's cadens was. Hij eindigde daarin heel mooi met een frase uit het beroemde slot van "A Night In Tunisia".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 12:24 

Dat was ook jammer, laten ze eens wat jazz zien tijdens de uitzendingen, gaan ze er doorheen praten. Ik vond de uitzending van de NPS ook dit jaar weer verder ver onder de maat. Ik zag alles behalve jazz voorbij komen terwijl er zoveel goed acts geprogrammeerd waren op het NSJ.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 14:09 

RiXeL schreef:
Het was me het feestje wel! Voor mij de 1e keer NSJ maar zeker niet de laatste!
Wynton met zijn jazz orchestra toch wel de act van de avond wat mij betreft.
Ze spelen echt erg strak

getver daar ben ik dus juist weggelopen. Ik ben ook zondag maar niet naar het quintet gegaan want ik vreesde dat het weer een gezapige bedoening zou worden.
Dan hoor ik toch liever Ornette Coleman zelf. Daar vlogen de spetters tenminste vanaf.
en natuurlijk Eric Vloeimans. Ik zat weer op de eerste rij!!!
Wat is die kerel toch een genot om naar te luisteren. ik hoorde invloeden van Zappa erin terug. Ik heb hem gevraagd of dat klopte en inderdaad, hij werd beinvloed door Frank Zappa. Ik heb nu een cdtje gesigneerd door hem met : "voor de trompethaatster, veel trompetgenot!!! Eric Vloeimans

Hij had trouwens een zeeer subtiele broek aan. Helemaal zwart en bij een bepaalde lichtval glansde hij fel blauw op.

En mijn lievelingen Ernst Reijseger, cello, en Louis Sclavis op de basklarinet waren weer uitzinnig goed. Het betere improwerk.

Wat ook goed was was Henri Texier Strada sextet op zondag. Een kerel van 80 op de double bass en een strakke blaserssectie in bigbandstyle en een gierende en scheurende gitaar erbij. De trombonist was beregoed. Af en toe werd het gewoon pure noise en dat voor zo'n oude kerel. Dit was echt de verrassing van de avond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 15:48 

erikveldkamp schreef:
Dat was ook jammer, laten ze eens wat jazz zien tijdens de uitzendingen, gaan ze er doorheen praten. Ik vond de uitzending van de NPS ook dit jaar weer verder ver onder de maat. Ik zag alles behalve jazz voorbij komen terwijl er zoveel goed acts geprogrammeerd waren op het NSJ.

Helemaal mee eens. Het is weer het "gesneden koek" werk wat uitgezonden wordt. Zelfs de NPS is bevangen door de commercie. Van het Lincoln Jazz Orchestra b.v. werden wat korte stukjes uitgezonden om vervolgens weer snel naar iets anders te gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 15:54 

Ze hebben wel Sly Stone laten zien, die zag er uit alsof ie net opgegraven was en op het podium gezet. Het zou zelfs kunnen dat het stiekem Michael Jackson was.... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 16:27 

erikveldkamp schreef:
Ze hebben wel Sly Stone laten zien, die zag er uit alsof ie net opgegraven was en op het podium gezet. Het zou zelfs kunnen dat het stiekem Michael Jackson was.... :wink:

Ik begreep dan ook dat ie nog geen vijf minuten op het podium stond voor dat ie er weer afgedragen werd! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 16:45 

Ik was niet echt kapot van die trompettiste.... :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur