RiXeL schreef:
Het was me het feestje wel! Voor mij de 1e keer NSJ maar zeker niet de laatste!
Wynton met zijn jazz orchestra toch wel de act van de avond wat mij betreft.
Ze spelen echt erg strak
getver daar ben ik dus juist weggelopen. Ik ben ook zondag maar niet naar het quintet gegaan want ik vreesde dat het weer een gezapige bedoening zou worden.
Dan hoor ik toch liever Ornette Coleman zelf. Daar vlogen de spetters tenminste vanaf.
en natuurlijk Eric Vloeimans. Ik zat weer op de eerste rij!!!
Wat is die kerel toch een genot om naar te luisteren. ik hoorde invloeden van Zappa erin terug. Ik heb hem gevraagd of dat klopte en inderdaad, hij werd beinvloed door Frank Zappa. Ik heb nu een cdtje gesigneerd door hem met : "voor de trompethaatster, veel trompetgenot!!! Eric Vloeimans
Hij had trouwens een zeeer subtiele broek aan. Helemaal zwart en bij een bepaalde lichtval glansde hij fel blauw op.
En mijn lievelingen Ernst Reijseger, cello, en Louis Sclavis op de basklarinet waren weer uitzinnig goed. Het betere improwerk.
Wat ook goed was was Henri Texier Strada sextet op zondag. Een kerel van 80 op de double bass en een strakke blaserssectie in bigbandstyle en een gierende en scheurende gitaar erbij. De trombonist was beregoed. Af en toe werd het gewoon pure noise en dat voor zo'n oude kerel. Dit was echt de verrassing van de avond.