trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie speelt Wat?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Volgende

Wat is het merk van je Trompet?
Vincent Bach 18%  18%  [ 30 ]
Calicchio 2%  2%  [ 3 ]
Conn 4%  4%  [ 7 ]
Getzen 4%  4%  [ 7 ]
Holton 2%  2%  [ 4 ]
Kanstul 6%  6%  [ 9 ]
Hub van Laar 16%  16%  [ 26 ]
Schilke 6%  6%  [ 10 ]
Yamaha 19%  19%  [ 31 ]
Anders 22%  22%  [ 36 ]
Totaal aantal stemmen : 163
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007 21:08 

Ik ben niet zo'n fan van mat zilver. Zoals je misschien weet wordt zilver zwart en dat is erg moeilijk weer schoon te poetsen met zo'n matte laag. Met mat goud heb je daar geen last van.

Er zitten voor en nadelen aan een ovale of ronde bocht. Voordeel is dat de lucht goed doorstroomt. Het voordeel van een stempomp met scherpe hoeken is dat je door de extra weerstand makkelijker in het hogere register speelt. Vandaar dat HvL een stempomp maakt die een ronde en hoekige bocht heeft. Het beste van beide werelden.

Maar je moet zo'n bocht altijd zien als onderdeel van het totale concept. Bij de ene trompet werkt zo'n ovale/ronde bocht beter (Taylor/Monette). Bij een andere werkt een hoekige stempomp met 2 steunen weer beter (Bach). Bij Schilkes werkt een reversed leadpipe zonder steun weer beter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007 21:35 

Dag ErikvtH

Behalve dat ik de glimmende onderdelen persoonlijk jammer vind (kleinigheidje) is het een mooi instrument, eens wat anders dat matte zilver.
Veel plezier ermee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2007 01:41 

ik vind persoonlijk ook de glimmende delen niet helemaal top erbij. maar dat is natuurlijk helemaal eigen smaak.
maar verder wel een heel stoere toeter (al heb ik het dan zelf niet helemaal op zilver maar dat komt door allergie)
maar vooral nadruk op dat stoer, want hij oogt behoorlijk stevig en robuust.

veel plezier ermee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2007 11:31 

Prachtige toeter Erik!

Die glimmende acccenten vind ik top, zo zie je maar weer dat over smaak niet te twisten valt. Heel vroeger (26 jaar geleden) kocht ik een Besson Cornet, New Standard voor de kenners onder ons die ook mat verzilverd was( en gedeeltelijk nog is). Voor het geval ze je nog niet gewaarschuwd hebben; hou de "Silvo" uit de buurt van je instrument. Dat matte poets je er nl. best snel af. De cornet doet nu dienst als beginnerstoeter voor mijn dochter en die maakt het niet uit dat ie zwart is MET glimmende accenten(best mooi eigenlijk) maar dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van de bouwers.

Volgens sommige sites geeft die matte (glasgestraalde) laag ook een extra eigenschap aan je geluid, merk jij daar iets van?

Veel plezier met je nieuwe trompet en laat even weten hoe jij die zilverlaag gaat onderhouden, voor mij is het te laat maar anderen hebben er misschien nog wat aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2007 12:05 

Gave toeter! 't Is in elk geval een blikvanger! Veel plezier ermee.

Profiel  

Berichttitel: Taylor X lite
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 09:46 

Heren!!
Tnxs voor alle reacties en inderdaad , over smaak valt niet te twisten!! :lol: persoonlijk benk er in ieder geval superhappy mee!

De technische gegevens, zoals boring en bekermaat, zijn via de site van Andy Taylor terug te vinden dus degene die daar vragen over hebben gesteld, bezoek de taylor site! is nog leuk ook om het verhaal over het ontstaan van de X-lite te lezen.. 8) ..mailen met Andy over deze trompet was erg grappig, het is een leuke vent volgens mij die het ook gewoon nog echt persoonlijk leuk vindt om een instrument te maken en te verkopen.....

Tsja de schoonmaak van matzilver.....tnxs voor de waarschuwingen, volgens mij is het het beste na het spelen met een daarvoor bestemde doek afdoen en absoluut geen middelen erop te gebruiken , 1 x in de zoveel maanden in de vaatwasser ( !!!ook zonder middel natuurlijk , alleen met heet water) en dan blijft de finish als het goed is zoals hij nu is.....ik zal jullie op de hoogte houden van de ervaringen in het onderhoud van het matte zilver, als jullie iemand tegenkomen met een matzilveren trompt?ff navragen hoe die hem bijhoudt dan he!! :P

Gr Erik

Sinds 5 juli 2007 ben ik de trotse bezitter van de allereerste Taylor X-lite die in nederland verkocht is!! een supergaaf mega instrument!!!Fantastisch gebouwd door mister Andy himself en natuurlijk gekocht bij Brassimport!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 23:39 

Heren heren heren...... Dit is een Taylor!!!!!!!!! Dus niet te vergelijken met een Bach of een van Laar (sorry Erik) Gewicht???? Zo'n 300 gram zwaarder dan een gemiddelde Bach! Maar belangrijker nog.... De klank is met weinig vergelijkbaar. (mijn persoonlijke mening voordat ik door vooraanstaande forumleden teruggefloten word)

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007 07:04 

Henry schreef:
Heren heren heren...... Dit is een Taylor!!!!!!!!! Dus niet te vergelijken met een Bach of een van Laar (sorry Erik) Gewicht???? Zo'n 300 gram zwaarder dan een gemiddelde Bach! Maar belangrijker nog.... De klank is met weinig vergelijkbaar. (mijn persoonlijke mening voordat ik door vooraanstaande forumleden teruggefloten word)

Waar moet je over teruggefloten worden? Omdat je open deuren intrapt? Natuurlijk lijkt ie niet op een Bach, ik heb zelfs de indruk dat Taylor een hekel aan Bach trompetten heeft dus zou het wel raar zijn als ie er op lijkt. Als ie ergens op moet lijken dan is het een Monette, Taylor's voorbeeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur