Ik heb een Jupiter voor met Carnaval, en voor die tijd van het jaar is het een goeie toeter. Hij spreekt licht aan, en in de hoogte schittert hij heel mooi. Maar voor de rest hou ik het lekker bij m'n Yamaha, want als ik in een harmonie/symfonieorkest met mijn Jupiter ga zitten (heb het geprobeerd een keer) wordt ik zelf ook niet blij. Hij is vaak erg vals, en over het algemeen vind ik dat mijn Yamaha lekkerder speelt.
Maar om op te beginnen, of voor bij een dweilorkestje zijn de goedkopere modellen heel aardig. Ik heb ook geen ervaring met de duurdere modellen, maar als ik aan een nieuwe toeter toe ben, zal ik er zeker eens naar kijken.
_________________ Een dag niet getrompetterd, is een dag niet geleefd!
Geregistreerd: 24 mei 2007 09:39 Berichten: 168 Woonplaats: Ermelo
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mensen 2000 euro`s of meer uitgeven voor een jupiter,maar op The Mouthpiece en brass-Forum.co.uk ben ik toch ook bugelspelers tegengekomen die er een hebben.)
Maar doe mij maar een VL.
_________________ Bugel Hub van Laar B2 . Alliance 3CF Elspeets Fanfare ---------------------------------------------------------- Wie steeds verzuimt,of komt te laat, plaagt dirigent en kameraad!
De Jupiter trompetten zijn prima in orde.
Ventielen zijn van monel, de afwerking en lak is goed.
In de studie-lijn zijn ze bijna vergelijkbaar met Yamaha.
Hun grootste probleem is uiteindelijk nog de naam.
Dat zal waarschijnlijk nog een generatie duren voordat mensen daar aan gewend zijn.
Vriendelijke groeten,
De reparateur.
_________________ If it ain't broken......don't try to fix it !!
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen