Ik ben niet zo heel erg gek van de yamaha's. Ik ben zelf in het bezit van een 4335, en ben op zoek naar een toptrompet. Ik heb nu al meerdere trompetten uitgeprobeerd, van verschillende merken, maar het blijkt steeds weer dat de yamaha's het voor mij niet zijn. Ook niet de topmodellen (ik heb ze zo ongeveer allemaal al gehad).
Ik vind de yamaha's die ik heb gespeeld allemaal saai van klank. Ze bliezen redelijk zwaar, en ze konden kwa speeleigenschappen niet tippen aan de andere merken die ik heb geprobeerd (schilke, calicchio, eclipse, ed.). De enige toeter van yamaha die mij tot nu toe echt beviel was het till bronner model.
Ik vind het lastig te verklaren waar dit verschil in zou zitten. Zou het misschien te maken hebben met het feit dat het echte fabriekstoeters zijn? Dus toeters in grote oplage? Ik weet het niet, maar vast staat dat ze mij totnutoe nog niet positief hebben verrast

.
maar een toeter is natuurlijk persoonlijk, dus tsja, misschien zijn er mensen die het helemaal geweldig vinden! Blijf dan vooral lekker erop spelen.
Johan