trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vraag Conn Constellation
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 11:38 

Inderdaad, je trekt goede conclusies :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 11:47 

Ik heb zelf een Elkhart Connstellation, al een hele oude, maar speelt lekker en is zo ongeveer onverwoestbaar. Toch speel ik er in de harmonie niet op, vind ik het instrument een beetje te grof voor. Voor in de harmonie heb ik een HvL B7. Dit is prima te combineren met de Connstellation. Op een Consstellation heb je wel een kleine boring, maar door de ruime bocht kun je er erg goed op doorblazen en voelt hij absoluut niet aan als een kleine boring. Die eigenschap vind ik ook terug in mijn B7.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 18:13 

Ik heb een paar jaar geleden een 38B gekocht met coprion beker (V.Bach leadpipe die binnenkort vervangen moet worden) en daar speel ik ook op in fanfare en harmonie. Op de één of andere manier speelt 'ie beter dan m'n Bach 37 (toon, stemming). Alleen gebruik ik wel een iets ander mondstukje dan in carnavalskapel....

Profiel  

Berichttitel: Sjeses...
BerichtGeplaatst: 28 jun 2007 15:17 

Hans schreef:
Oh ok, dat was me niet helemaal duidelijk.
Het dichtst in de buurt komt een GOEIE Connstellation :wink:
De Mariachi van Kanstul natuurlijk ook, dat is namelijk een kopie van de Connstellation, maar dan open je over een paar jaar weer dezelfde topic (lek, rot, etc).

Wat is dat toch met die Amerikanen? Gebruiken ze alle goede materialen voor de productie van granaathulzen ofzo?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2007 15:31 

Geen idee, ik snap er ook niks van. Ik denk toch dat het alleen te maken heeft met $$
Het is weliswaar bekend dat het Europese messing beter van kwaliteit is (qua duurzaamheid maar ook om te verwerken tot muziekinstrumenten qua klankeigenschappen) maar zo erg zou het toch niet moeten zijn. Schilke en Getzen leveren immers ook goeie kwaliteit messing. Als Kanstul in China voor veel minder geld (minderwaardig) messing kan krijgen zijn de marges op de instrumenten natuurlijk veel hoger. Plus als je elke zoveel jaar een nieuwe moet aanschaffen is dat ook goed voor de omzet. Kanstul kan zich dat permitteren want die is inmiddels zo groot geworden dat ze daarop niet kapot kunnen gaan. Als je namelijk besluit een ander Amerikaans merk te nemen ipv Kanstul heb je pech, Kanstul werkt namelijk voor iedereen :? , behalve de genoemde Schilke en Getzen.
En aangezien staal (dwz metaal) uit de VS wegens marktbescherming niet naar de EU mag en vice versa, kunnen ze ook niet met Europees messing gaan werken.

Profiel  

Berichttitel: Re: Sjeses...
BerichtGeplaatst: 29 jun 2007 10:14 

Theo van Kampen schreef:
Wat is dat toch met die Amerikanen? Gebruiken ze alle goede materialen voor de productie van granaathulzen ofzo?

Haha. Geweldig. Ik heb weer gelachen vandaag...moet je maar niet op trumpetherald posten... :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2007 08:52 

En hoe doet Yamaha dat dan?

Oke ik heb een grondig verrotte 2 serie gezien, maar ik heb nog nooit een doorgerotte 6 serie gezien. Maar ik neem aan dat er ook wel verschil zit in het gebruikte materiaal in een 1of 2 serie of een 6, 8 of 9 serie trompet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2007 23:49 

martijn85 schreef:
En hoe doet Yamaha dat dan?

Oke ik heb een grondig verrotte 2 serie gezien, maar ik heb nog nooit een doorgerotte 6 serie gezien. Maar ik neem aan dat er ook wel verschil zit in het gebruikte materiaal in een 1of 2 serie of een 6, 8 of 9 serie trompet.

japanners leren en verbeteren.......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur