trompet.nl > forum > Toon onderwerp - KING Super 20??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 13:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: gezelli!
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 08:59 

Ah, vergelijkend warenonderzoek, altijd leuk!

Waarschuw me effe als je met je toeter in Amsterdam bent, dan organiseer ik wel wat.

Overigens, speelde dhr Dizzy niet op een Silver Flair?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 09:59 

Walther01 schreef:
Ik wil de trompet nog wel is vergelijken met toppers van deze tijd en zien hoe groot het verschil is.. Qua geluid dan.. Waar zou ik zo'n exersitie is uit kunnen voeren? Iemand behoefte aan een vergelijkend waren onderzoen?

Kwalitatief zal er niet veel verschil zijn met huidige trompetten, de Super 20 was inderdaad Super. Het verschil met moderne trompetten zit vooral in de klankkleur, die in de loop der jaren toch wel wat veranderd is. Een Super 20 heeft een wat 'gedateerd' geluid, ofwel je hoort dat het een ouder instrument is. Maar het blijft een pareltje :D
Gefeliciteerd :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 12:06 

Ahh, als muziek in mijn oren die tekst van jou Hans.. :-)
Nou, het is ook wel zo.. En ja gedateerd, ik begrijp wat je bedoelt, maar toch ook niet helemaal.. Maar goed, ik zocht dan ook een lekker "oud" jazzy geluid, dus dat is zekers wel gelukt..

Ja, hij speelde zeker op de Silver Flair.. Maar in den beginnen was er de King Super 20... Jaren 50 tot aan 60 als ik het goed heb gelezen..

En ik zal je zeker een bericht sturen als ik in de buurt van A'dam ben.. Helaas heb ik in de buurt geen grote trompet zaak zitten waar je ff gaat testen.. Zeker al niet om verschillende trompetten vanzelfde type te testen.. Dus voor mij om een oordeel over een andere trompet te geven vind ik eigenlijk wel moeilijk omdat ik nog geen vergelijkings materiaal heb.. Misschien toch maar is aan de muziekschool of fanfare gaan denken.. :-(((

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 16:44 

Hans schreef:
Kwalitatief zal er niet veel verschil zijn met huidige trompetten, de Super 20 was inderdaad Super. Het verschil met moderne trompetten zit vooral in de klankkleur, die in de loop der jaren toch wel wat veranderd is.

Ik vind het verschil tussen oude en nieuwe trompetten behoorlijk groot, met nieuwe bedoel ik dan trompetten zoals de nieuwe Yamaha's, Eclipse, Thein, Monette, Hub van Laar en nog een paar. Die trompetten intoneren veel beter, ze spreken makkelijker aan en de noten klikken er veel beter in ook boven de C3. Als dat verschil niet zo groot was geweest had ik mijn Bachs niet verkocht. Qua klankkleur doen de oude trompetten niets af aan de nieuwe, veel oude toeters klinken denk ik beter dan nieuwe omdat ze door hun oneffenheden een rijkere klankkleur hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 21:52 

Pfffff
Ik heb het hier niet over een klikkende Van Laar, het gaat hier om een Super 20.
Die heeft ws betere ventielen dan een nieuwe Bach of Yamaha. Hij komt namelijk uit een tijd dat ze in de VS nog wel trompetten konden bouwen. En de intonatie daar is ook niks mis mee, je hoort alleen aan de klankkleur dat het een wat ouder instrument is. Ik heb er jarenlang een gehad als reserve-instrument, ooit gekocht bij Jos Kieft. Heerlijk instrument, speelde geweldig maar mengde niet (meer) in de sectie tussen al die moderne Van Laars en al dan niet klikkende Yamaha's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 22:29 

Pfff.... :wink:

Je moet niet overdrijven Hans, je speelt toch op een Schilke? Die komt volgens mij ook nog steeds uit de VS.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 22:42 

Klopt, dat zijn de laatsten der Mohikanen daar. Gelukkig zijn die overgenomen door een trompettist met vakkennis. Hoewel de mijne ('75) intoneert als een natte krant, maar dat komt door die verstelbare beker.
Alleen was dat niet het onderwerp :wink: .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2007 10:24 

Nou,

Een goede discussie is nooit weg.. ;-)
Al met al zal ik er ook ooit aan moeten geloven en de v Laars daar heb ik meer over gehoord.. Hans waarom heb jij geen van Laar eigenlijk? Financieel, smaak, emotionele band?
Erik jij heb toch een v Laar?
Ik heb hier, denk ik want dat is met alles wat ik koop (een prooi voor verkopers), misschien net iets teveel geld aan uitgegeven, maar voor het geld zelf (€ 400), had ik volgens mij geen betere tromept / klank kunnen kopen? plus, het is wel heel erg Jazz om zo'n lekker oud instrument te hebben/spelen..
Ik laat hem zaterdag trouwens "taxeren"..
Wat denken jullie, goede koop voordat geld?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur