trompet.nl > forum > Toon onderwerp - piccolo
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 09:27 

trompetlover schreef:
Ik zou dan even rondneuzen waar de profs op spelen,of de grote solisten! daar zie je geen getzen eterna. eerder Schertzer Schilke en Thein. Kost wat meer (denk ik) maar is ook meer!

Er zijn genoeg profs die op een Eterna picc spelen, alleen misschien niet in NL. Ik heb er zelf ook een tijd op gespeeld, en later verkocht aan Eric Vloeimans :?
Als je niet beroepsmatig in een symfonie-orkest of koperensemble speelt of de wereld rondreist als solist, blijft een piccolo een bij-instrument, en is het misschien helemaal niet noodzakelijk om er € 3.000,- of meer aan uit te geven als je voor de helft een heel behoorlijk instrument aan kan schaffen. Ik weet niet of Geronimo van plan is om ermee in het KCO te gaan spelen, maar anders kan hij toch een behoorlijk bedrag in zijn zak houden. De Eterna speelt makkelijk, intoneert goed, klinkt mooi en gaat een leven lang mee. Dat er geen Thein of Schilke op de beker staat is niet van belang. En nee, ik verkoop ze niet :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 11:16 

Hans schreef:
(...)De Eterna speelt makkelijk, intoneert goed, klinkt mooi en gaat een leven lang mee. Dat er geen Thein of Schilke op de beker staat is niet van belang. En nee, ik verkoop ze niet :lol:

Heb je daarentegen interesse in een nieuwe Zeus of een tweedehands Selmer dan moet je niet nalaten effe met Hans te bellen mailen. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 11:40 

Ik zette het erbij om te voorkomen dat het weer als een verkooppraat zou worden betiteld :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 18:08 

Hans schreef:
Ik zette het erbij om te voorkomen dat het weer als een verkooppraat zou worden betiteld :?

Dat weten we & dat waarderen we. Trouwens je krijgt al genoeg positieve reclame van dit forum, dus alle forumleden zullen toch wel geregeld 'ns op je website kijken? En dan moeten de genoemde toetertjes geen verrassing zijn.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2007 22:00 

Oh ja, er zijn al veel forumleden bij me geweest, altijd goed voor de nieuwe roddels :wink:
Maar ik zei het niet zomaar, ik heb ook weleens te horen gekregen dat ik alleen voor eigen parochie preek maar dat is dus echt niet waar. Als iemand een vraag heeft probeer ik me voor een antwoord te verplaatsen in die persoon, en dan komt het vaak voor dat ze voor een instrument beter naar een muziekzaak in de buurt kunnen gaan dan naar mij. Ik weet ook wel dat er veel op mijn site gekeken wordt. De meesten van ons zullen bij Utrecht op de A2 toch ook ff bij Hessing naar binnen gluren :lol:
Maar dit raakt behoorlijk off-topic

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2007 15:17 

er zal toch vast ergens een mooie gebruikte thein schilke yamaha of schertzer te vinden zijn...voor het geld van een nieuwe getzen? Dat de intonatie van zo'n eterna zo goed is ben ik niet met je eens trouwens...ook de klank laat wel te wensen over naar mijn smaak maar goed misschien ben ik te veleisend.
Misschien ergens een mooie oude selmer kopen voor nog minder geld...zitten echt mooie bij als je goed zoekt en die klinken wel erg mooi vind ik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2007 20:04 

Ik heb diverse Selmers te koop zien staan voor 600,- tot zo'n 900,- Als je een goedkope piccolo zoekt is dat zeker een serieuze optie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2007 21:58 

Er wordt blijkbaar nogal neergekeken op de Selmers, onterecht vind ik, en niet alleen ik: kijk bijv eens op de engelstalige site TH waar oa Maarten van Weverwijk veel gezegd heeft over de eind jaren 70 Selmers (Maurice Andrémodel) het is zijn favoriete instrument blijkbaar toch nog steeds en ook van anderen,; de klank is geweldig voor solowerk, veel beter dan een Schilke; de wat negatieve naam en bijbehorende lage prijs heeft wellicht met de intonatieproblemen te maken en het feit dat je veel meer moet werken dan op een Schilke mn om heel hoog te komen; die intonatieproblemen zijn echter een stuk te verbeteren met een Blackburn pijp erop (voor de A stemming heeft dat een veel groter effect dan voor de bes); dat heb ik op aanraden van Maarten ook gedaan en dat helpt een stuk (wel 190,- per stuk).
Toen ik deze in 1978 of 79 kocht vergeleek ik hem met de toenmalige Getzen (dat was niks, ik weet niet of dat toen al een Eterna was).
Ik heb bij Hub ook zijn piccolo geprobeerd (toen ik mijn V flow kocht) maar die wil ik toch zeker niet ruilen tegen mijn Selmer (mn wb klank, ik kon er wb intonatie ook nog niet op weg maar dat zal wel aan mij liggen); hij gaf ook aan mn de mondstukpijp nog te willen verbeteren; een optie voor de toekomst.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur