Ik ben sinds dit weekend een ervaring rijker! En wat voor één
Ik speel in verschillende orkesten (harmonie, symfonie, bigband, blaaskapel) En juist met de blaaskapel heb ik dit weekend 3 dagen in (jawel) Ahoy gestaan! (Bressband BOB
http://www.bbbob.nl )
Een aantal maanden geleden hebben we een Dolly Dots serie ingestudeert, en toen we hoorden dat er een reunieconcert aan kwam van de dames zelf, hebben we meteen de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd wat er mogelijk was. De organisatie was enthousiast en we mochten 3 dagen lang het publiek opwarmen bij de ingang en op de 1e verdieping. We werden goed ontvangen, en het dineren met de Dots zelf (en oa brainpower en guus meewis) was gezellig. Maar toen we gisteren (de laatste avond dus) klaar waren na 2 uur blazen, kregen we van de organisatie een telefoontje dat de dames zelf hadden gehoord dat er al 3 dagen een leuk bandje stond te blazen buiten, en dat ze dit zelf ook wel wilde horen. We mochten dus na het hele gebeuren in de VIP bar ons ding doen.
Deze mededeling sloeg bij ons natuurlijk in als een bom. En toen we daar eenmaal stonden leek het net een film! Wij gingen helemaal los met onze show (dat is echt topsport, wat voor bewegingen je allemaal moet maken tijdens het blazen) maar het mooiste was dat de Dots dus op een rijtje stonden recht voor ons, zingend, lallend, feestend en dansend. Toen we klaar waren, en gratis mochten drinken (terwijl de rest moest betalen) werden we door een van de dames gevraagd of we nog een keer iets konden spelen. We hebben daar nog een set neergezet, en hierdoor flink wat dure optredens gekregen!
Het is echt een vreemd gevoel dat je daar loopt tussen al die mensen die je dagelijks op tv ziet. Toen ik vanavond thuis weer Pizza voorgeschotelt kreeg viel dat toch een beetje tegen
Ik wilde mijn ervaringen toch even hier delen, haha.
Greetz
Paultje
ps. het mooiste is nog dat Guusje Meeuwis de toonladder van C op mijn toeter heeft gespeeld!