erikveldkamp schreef:
Dat Hub's instrumenten je niet bevallen kan natuurlijk, ieder zijn smaak. Maar dat ze niet konstant van kwaliteit zijn of niet stemmen kan ik toch niet met je delen. Ik heb er inmiddels meer dan 100, misschien wel 200 bij hem getest en heb er nog geen 1 gespeeld die niet stemt. Dat is juist 1 van zijn sterke punten.
Als je toch vindt dat een instrument niet stemt, dan ligt dat vaak aan de receiver. Het mondstuk gaat er meestal dan niet ver genoeg in. Dat euvel is in 2 seconden door Hub verholpen.
En dat elke B4 of ander model niet hetzelfde is kun je verwachten. Dat is bij elk merk zo, zelfs bij Yamaha's. Dat kan ook niet, dat is inherent aan instrumenten bouwen en ambachtelijk handwerk.
Maar je hoeft ook geen fan van hem te zijn, maar gewoon op zijn waarde schatten is het minste wat je mag verwachten. Het feit dat er zoveel profs (en amateurs) op zijn toeters spelen en hij een wachtlijst van 80 toeters heeft inmiddels zegt voor mij genoeg over de kwaliteit die hij levert.
Ik denk dat dat het euvel bij van Laar is; een istrument is pas goed als er na een paar "dan veranderen we dat toch" aanpassingen het instrument dan uiteindelijk toch in orde is.
Andere merken zoals Yamaha, Bach enz. hebben natuurlijk ook verschillen in hun instrumenten, maar dat ligt allemaal toch wel dichter bij elkaar. En een bouwer als Yamaha kan helaas niet bij elke trompettist komen staan bij het uitzoeken van een instrument. Er zijn collega's van Erik dat dit beamen.