Stafhorst, Utrecht
Volgens mij hebben ze zelf niet in de gaten dat ze ook trompetten verkopen, laat staan hoe ze werken. Ik heb daar een keer een trompet uit geprobeerd waarvan de ventielen verkeerd in het instrument bleken te zitten (3 zat in 1...) Ik vond het ding al zo raar blazen, bleek het toch niet aan mij te liggen.
De tweede handstoeters staan er al heeeeeeel lang...
Jan Slot, Utrecht
Jan is volgens mij ook niet echt een expert, maar als je weet wat je hebben wilt is hij wel een stuk goedkoper dan Stafhorst. (voor een dempertje of ventiel olie). Jan is zelf een houtblazer volgens mij...
Als je een nieuwe trompet wilt hebben moet je niet in Utrecht zijn. Daarom zijn we afgelopen week met zn tweeen naar het zuiden des lands vertrokken... (voor de ander

)
Adams
Veel toeters, veel keus. van de bekende merken hebben ze veel verschillende instrumenten staan die je wel lekker kan vergelijken. Toen we er waren was het vrij druk en vond ik de service beneden maats. Er kwam tussendoor een keer iemand vragen wat we zochten, hij trok de twee duurste instrumenten die hij had staan uit de kast en vertrok weer. Toen we vertelden nog even door te rijden naar een andere zaak en misschien nog terug te komen werden we enigszins weggekeken. En we reden door naar:
Hub v. Laar
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me afvroeg of Hub de naam die hij hier heeft wel kon waarmaken... Hij had alle instrumenten klaar liggen, vroeg wat voor iets er gezocht werd en raadde twee modellen aan. Het instrument stak boven de rest uit (en we hebben denk ik alle toeters bij Adams wel gehad).
Ik vond het knap dat Hub ook niet zelf het duurste model aanraadde, maar gewoon degene die het beste past bij wat er gezocht wordt. Ik was toch wel aangenaam verrast moet ik zeggen.