trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Marktplaats
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 18:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 mei 2007 22:12 

Dehaanmuziek schreef:
Hoezo ene Theo Wolters?????????????????????
Wat is daar mis mee???????????
:roll:

Niks mis mee natuurlijk, maar dat zegt ook niks over de kwaliteit van het instrument

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 mei 2007 22:39 
Moderator

mi trompeta schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Hoezo ene Theo Wolters?????????????????????
Wat is daar mis mee???????????
:roll:

Niks mis mee natuurlijk, maar dat zegt ook niks over de kwaliteit van het instrument

ik denk dat als Theo Wolters een instrument niet goed vind, dat je beter verder kan zoeken.

zomaar een idee

Profiel  

Berichttitel: door of bij?
BerichtGeplaatst: 18 mei 2007 10:36 

marnix schreef:
ik denk dat als Theo Wolters een instrument niet goed vind, dat je beter verder kan zoeken.

Eh, ik heb het idee dat de trompet bespeeld wordt/werd door een leerling van Theo Wolters. Het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat de combi trompet-bespeler niet optimaal is. En dat is toch waar we allemaal naar op zoek zijn?
Als die combi niet o.k. is dan moet ééntje de deur uit. Het lijkt me dat de trompet het veld moet ruimen in dit geval.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: door of bij?
BerichtGeplaatst: 18 mei 2007 10:49 
Moderator

Theo van Kampen schreef:
marnix schreef:

Eh, ik heb het idee dat de trompet bespeeld wordt/werd door een leerling van Theo Wolters. Het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat de combi trompet-bespeler niet optimaal is. En dat is toch waar we allemaal naar op zoek zijn?
Als die combi niet o.k. is dan moet ééntje de deur uit. Het lijkt me dat de trompet het veld moet ruimen in dit geval.

Ja, en als er iemand is die de combinatie goed kan beoordelen is het Theo Wolters wel.
Wat inderdaad dus niet zegt dat het instrument slecht is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2007 11:21 

Ik was gisteren bij Hub en zoals altijd speelden de toeters geweldig. Eindelijk heb ik ook eens op het nieuwe Chuck Findley model gespeeld. Het werd me snel duidelijk waarom die zo goed verkoopt!

Ik heb ook nog op de nieuwe B1 gespeeld die voor Martijn de Laat is gebouwd en 3 Oiram trompetten die ongelovelijk flexibel spelen.

Voor degene die Eric Vloeimans er wel eens op hebben horen spelen, weten wat het ene uiterste van de trompet kan zijn (lekker donker en warme sound) terwijl ik er gisteren lekker lead op heb zitten spelen zonder enkel probleem. Hij deed me een beetje aan de oude Connstellations denken qua geluid. Lekker vet en breed. Ik heb er dan ook maar 1 besteld, maar het zal nog wel even duren voordat ie klaar is want er is een behoorlijke wachtlijst plus ze gaan de zaak verbouwen in de zomer.

Oh ja, ik heb gisteren ook nog een Adams bugel gespeeld. Laat ik het erop houden dat ze nog wel even nodig hebben voordat het een serieuze concurrent zal worden van Hub's bugels. Het kwaliteitsverschil was enorm, wat ik ook wel verwacht had.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 09:45 

Ja eric die bugels van hub zijn een klasse apart!! Ik ga morgen bij hub mijn nieuwe bugel ophalen(lees kopen :-)))))Dat na 3 jaar Yamaha, 12 jaar Bach 183 en een paar weken Kanstul.
Die man die op de site van adams de eerste van adams heeft gekocht , is vast niet bij hub geweest:-))))

I Just can`t wait!!!!!

erikveldkamp schreef:
Oh ja, ik heb gisteren ook nog een Adams bugel gespeeld. Laat ik het erop houden dat ze nog wel even nodig hebben voordat het een serieuze concurrent zal worden van Hub's bugels. Het kwaliteitsverschil was enorm, wat ik ook wel verwacht had.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jul 2007 14:31 

marnix schreef:
Theo van Kampen schreef:
marnix schreef:

Ja, en als er iemand is die de combinatie goed kan beoordelen is het Theo Wolters wel.
Wat inderdaad dus niet zegt dat het instrument slecht is.

Jongens, mooie discussie :)
Ik ben de aanbieder van die B5 en heb Theo Wolters erbij gezet, omdat ik hiermee wilde aangeven dat het instrument zijn goedkeuring heeft gehad door Theo Wolters en dus inderdaad een goed instrument is.
Ik ben ook nog altijd heel tevreden over het instrument. Het is gewoon echt lekker doorblazen en de ventielen zijn gewoon super (al mocht daar misschien een beetje meer weerstand op zitten, wat ook weer gemakkelijk aan te passen is met stuggere veren natuurlijk).
Van jongs af aan speel ik al Bugel en ben tijdens mijn studie Bugel aan het conservatorium ook Trompet erbij gaan doen. Na een klein jaar spelen en hard studeren had ik nog altijd niet zo'n lekker soepel gevoel als bij de Bugel. Veel kicksen en makkelijke noten die soms gewoon niet komen, etc. Ik heb van alles geprobeerd, ook met mondstukken, maar kwam snel tot de conclusie dat ik me gewoon alleen met de Bugel bezig moest gaan houden. Als ik kijk naar het afgelopen jaar en de vooruitgang op Bugel, is dit echt de beste keuze geweest.
Dus dit even als achterliggend verhaal.

Voor wat betreft de B5, die is nog niet verkocht. Ik heb Hub gemaild dat ik hem wil gaan verkopen (met bovenstaande reden), maar hij heeft voor de rest niets terug gestuurd, wat ik wel jammer vind. Ik heb zelf liever dat het instrument bij een echte trompetist terecht komt i.p.v. gewoon bij een willekeurig iemand via Markplaats.
De trompet staat nu te koop op Marktplaats voor maar E1299,- . Dit vind ik zelf een heel erg lage prijs voor zo'n goed instrument. Ik wil zelfs gewoon niet lager gaan, omdat ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding dan echt niet meer strookt. Maar goed dat is mijn mening.
De aanzetter van het forumonderwerp 'Hub van Laar', Roy van Lent, was geïnteresseerd in de trompet, maar is uiteindelijk toch voor een nieuwe gegaan, zonder die van mij uit te proberen. Eigen keuze, maar had zichzelf een E550 kunnen besparen als hij de B5 van mij toch goed had gevonden. Maar goed dat moet hij zelf weten. :roll:
Hij liet wel nog weten dat ik vast en zeker de trompet verkocht zou krijgen, want er zijn genoeg mensen die een B5 willen kopen. Nou ik heb nog geen serieus bod gehad hoor. Laatst durfde zelfs iemand E750,- te bieden, voor een instrument van nog geen 2 jaar oud en dat amper bespeeld is. Eigenlijk is dit laatste gewoon schandelig, maar als ik heel eerlijk ben vraag ik mij na bovenstaand geheel wel sterk af wat de werkelijke marktwaarde van een Hub van Laar trompet is, direct na aankoop van het instrument.

Op dit moment staat de Trompet als Topadvertentie, Homepagina link en Groep link vermeld op Marktplaats. Het is echt onmogelijk om er aan voorbij te komen. De prijs heb ik pas weer 100 euro laten zakken (zoals vermeld nu E1299,-). Na Robert's aan/opmerking over Theo Wolters en een opmerking over de B4-foto (waarbij optisch alleen voor de kenner verschil af te lezen is) heb ik deze 2 elementen maar verwijderd, dus hier heeft niemand meer last van. Toch ben ik benieuwd wat straks de uiteindelijk prijs (en dus marktwaarde) is waar ik 'm voor verkoop...........

Groeten, :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jul 2007 19:25 

Sven Heijman schreef:
Na Robert's aan/opmerking over Theo Wolters en een opmerking over de B4-foto (waarbij optisch alleen voor de kenner verschil af te lezen is) heb ik deze 2 elementen maar verwijderd, dus hier heeft niemand meer last van. Toch ben ik benieuwd wat straks de uiteindelijk prijs (en dus marktwaarde) is waar ik 'm voor verkoop...........
Groeten, :D

Dag Sven,

Je moet het instrument aanbieden zoals jij denkt dat je kunt verkopen. En je niet door mijn commentaar laten leiden, ik heb al een HvL B5.
Maar over de foto, je kunt beter een actuele foto van je eigen instrument plaatsen.
En dat Theo wolters het ook een goed instrument vindt, da's mooi maar voegt niets toe.
Dan kun je net zo goed alle pro's opnoemen die op een van Laar (B5) spelen.

Succes met de verkoop!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur