trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet Roy Benson TP202
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2007 17:16 

Je kunt bij een probleem met een 2e hands/particulier gekocht instrument toch ook gewoon naar een muziekzaak of reperateur gaan. . . . .??!!

Er staan regelmatig goede 2e hands instrumenten op bijv. marktplats (zoals Henry al aan gaf) waarvan bekend is waar ze oorspronkelijk gekocht zijn, dat kan ook handig zijn.

Profiel  

Berichttitel: Trompet Roy Benson
BerichtGeplaatst: 04 maart 2007 00:54 

De ventielen gaan het begeven?
Destijds zag ik een cornet(kort model) in een etalage liggen.Vrij goedkoop en dus dat zal wel helemaal niets zijn
Ik was niet van plan iets te kopen,maar wilde er eigenlijk een cornetje bij om zo af en toe
op te spelen in een orkest. Stukje op geblazen. Heel zuivere,mooie klank.
Ouderwertse ventielen.Gewone waterklepjes.Geheel compleet is kunststof koffer met olie,vet,doekje en zowaar een paar witte katoenen handschoenen. Het merk?
Roy Benson. Ik had er nog nooit van gehoord.Zonder gebruik van de witte handschoenen(hahaha!) ziet de lak er nog steeds prima uit.De ventielen lopen soepel
en zijn bij lange na nog niet versleten. Ik heb er veel plezier van en eenieder wil weten
welk merk het is,want hij geeft zo'n mooi geluid.Van dat merk vertel ik natuurlijk niet en ik laat er ook niet naar kijken,want dan deugt er gelijk niets meer van.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel: Re: Trompet Roy Benson
BerichtGeplaatst: 04 maart 2007 12:02 

Antoni Hopmann schreef:
De ventielen gaan het begeven?
Destijds zag ik een cornet(kort model) in een etalage liggen.Vrij goedkoop en dus dat zal wel helemaal niets zijn
Ik was niet van plan iets te kopen,maar wilde er eigenlijk een cornetje bij om zo af en toe
op te spelen in een orkest. Stukje op geblazen. Heel zuivere,mooie klank.
Ouderwertse ventielen.Gewone waterklepjes.Geheel compleet is kunststof koffer met olie,vet,doekje en zowaar een paar witte katoenen handschoenen. Het merk?
Roy Benson. Ik had er nog nooit van gehoord.Zonder gebruik van de witte handschoenen(hahaha!) ziet de lak er nog steeds prima uit.De ventielen lopen soepel
en zijn bij lange na nog niet versleten. Ik heb er veel plezier van en eenieder wil weten
welk merk het is,want hij geeft zo'n mooi geluid.Van dat merk vertel ik natuurlijk niet en ik laat er ook niet naar kijken,want dan deugt er gelijk niets meer van.

Lang niet alle oosterse spullen zijn prullen. Vooral de chinezen zijn erg bezig om de instrumenten markt te "veroveren" met goedkope kwalitatief goed verzorgde en klinkende instrumenten. zie mijn verhaal over aurora elders.
Mijn docente reageerde net zo totdat ze op het instrument blies en hij zo goed bleek te klinken. Nu krijgt het mannetje elke week complimenten dat zijn toon zo mooi is.
En je kunt hem uitproberen en weer terug brengen als het toch niet is wat je wilt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2007 11:46 

In een van de laatste nummers van "Sonic", ik kon het helaas niet meer vinden, stond een zeer positieve recensie over Roy Benson trombones, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Een van mijn bandcollega's heeft een RB trompet als bijinstrument, hij is daar zeer tevreden over. Ik heb er op gespeeld en vond het een fijne toeter.
Een trompet is niet bepaald een high tec product en ik zie niet in waarom Chinezen geen goede instrumenten zouden kunnen bouwen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2007 13:51 

Rimke schreef:
Een trompet is niet bepaald een high tec product en ik zie niet in waarom Chinezen geen goede instrumenten zouden kunnen bouwen.

Geen high-tec product?

Ik zou als ik jou was je nog maar eens inlezen in het productieproces van een trompet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2007 17:31 

De trompet is in meer dan honders jaar niet wezenlijk veranderd, ik heb een York cornet uit 1905, toen het neusje van de zalm, weinig moderne cornetten halen dat niveau.
De productie van Bach Strad is nu beslist verder gemechaniseerd dan omstreeks 1930 toen Vincent de productie begon maar vrijwel unaniem wordt de voorkeur gegeven aan een vintage exemplaar boven een die nu van de band rolt.
Vergelijk daarmee eens de evolutie van andere producten:
het vliegmachien waarmee de gebroeders Wright in 1903 het luchtruim kozen, nou ja zich een paar meter van de grond verhieven, met een modern vliegtuig of
de fonograaf van Edison met een moderne CD speler of
de telefoon van Graham Bell met jouw mobieltje of
een Fries Boeierjacht uit het begin van de vorige eeuw met ABN-AMRO 1 die de Volvo Ocean Race won of
een telraam met een hedendaags notebook
er zijn weinig actuele producten waarvoor de tijd meer dan honderd jaar stilgestaan heeft, het enige wat mij nu tebinnen schiet is mijn paar schoenen, ook high tec?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2007 18:06 

De trompet is geen high-tech zoals een computer of zoiets, maar er wordt nu wel van veel high-tech gebruik gemaakt om de intonatie, het aanspreken e.d. te verbeteren. Ook Hub van Laar maakt daar gebruik van, vandaar dat deze nieuwe generatie trompetten veel makkelijker spelen dan de vintage toeters. Dat wil overigens niet zeggen dat er nog steeds veel met de hand gedaan wordt, maar dat geldt ook voor het bouwen van vliegtuigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2007 09:21 

erikveldkamp schreef:
Ook Hub van Laar maakt daar gebruik van, vandaar dat deze nieuwe generatie trompetten veel makkelijker spelen dan de vintage toeters.

heb je het nu over de "vintage toeters van Hub, of echt vintage?

want eerlijk gezegd, als ik nieuwe trompetten probeer, zoals Yamaha, of Bach, of Hub, en ik leg ze naast oudere instrumenten, dan is het bij mij toch vaak zo, dat ik de oudere trompetten vaak iets meer karakter, diepte vind hebben.

Ik speelde laatst als op een waanzinnig oude yamaha c trompet, zo'n 741 of wat het ook was, naast een nieuwe chicago(?) en ik moet eerlijk zeggen: die oude won het qua speelgemak, en klank en comfort by far van de nieuwe.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur