Beste allemaal,
Mijn naam is Dirk-Jan, ik ben 31 en speel sinds mijn 10de tormpet. Alleen heb ik een kleine 10 jaar niet gespeeld (muv trouwpartijen en incidenteel in een kerkdienst, maar dat mag je (in mijn geval) niet echt trompetspelen noemen).
Voordat ik er trompetsgewijs tussenuit ging, speelde ik op redelijk niveau (meedere malen landskampioen geweest met Showband Irede-Ede, waar ik onder meer solist was). Naast Irene heb ik een jaar of 10 les op de muziekschool in Ede gehad, van Henk Kroon, HAFABRA diploma´s A en B gehaald (en ben nèt voor C gestopt, achteraf niet echt handig, maarja).
Maargoed, ik wil dus weer echt gaan spelen, sinds kort bij de Bigband van Cultura te Ede. Mijn oude trompet is een Getzen 300series. prettige toeter, speelt licht en trefzeker. Hij is alleen tijdens de diverse optredens nogal gehavend (nogal slim om een verzilverder trompet mee te nemen, not!).
Op mijn vraag heb ik eigenlijk al een antwoord gevonden door even rond te kijken: is mijn trompet het waard om gereviseerd/gerestaureerd te worden? Qua waarde nee. Qua gevoel ja. Doen dus... ik zal vandeweek eens even naar Nijkerk rijden om een schatting van de kosten te laten maken.
Sluit ik me wel bij aan.
Geten 300 lijkt mee geen bijzonder speciale toeter, maar als hij zeer goed bevalt zou je kunnen overwegen wat andere toeters te proberen voor dat je veel geld eraan gaat uitgeven. Je kunt daarna altijd nog beslissen ( en dus ook met een leraar )
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
Goed idee om weer te beginnen! Ik zou, naast alle reeds geopperde suggesties ook het boek van www.mysterytomastery.com bestellen. Naast de fitness for brass is dat ideaal om weer aan de slag te gaan; er zit een cd-tje bij en een hele goede begeleidende text die voor iedereen begrijpelijk is.
Succes!
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen