trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach ??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: randen
BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 00:47 

Theo van Kampen schreef:
Waarom ga je niet eens gezellig bij Hans langs? Die heeft een mondstukkenmerk dat wel een begrijpelijke codering heeft, da's een stuk makkelijker zoeken. Warburton is de naam.
Van Bach monstukken wordt je helemaal gestoord; de ene 3c lijkt niet eens op de andere 3c.....

sorry dat ik je tegenspreek, maar als er iets onbegrijpelijk is voor een leek is het warburton.
Juist bij warburton heb je een gast als Hans nodig die je erdoorheen sleept, anders word je na een uur proberen al helemaal gek.
Makkelijk proberen is er bij geen enkel mondstuk.

Profiel  

Berichttitel: 1, 2, 3,
BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 10:36 

Ja, er is bij Warburton wel erg veel om te kiezen, maar je kan die keuze tenminste systematisch aanpakken. Een 3 rand is gewoon groter dan een 4 rand, maar heeft wel dezelfde vorm. En een 4S is hetzelfde als een 3S, alleen is de diameter van de rand van de 3S groter.
Daarentegen bij Bach.... Heb je wel eens een 5C na een 3C geprobeerd? Die 5C is niet alleen kleiner qua diameter, de rand van de 5C is ook nog 's een stuk scherper, smaller zo je wilt, kortom, een 5C is niet slechts een kleinere copie van een 3C, het is een totaal ander soort mondstuk. Totaal onbegrijpeleijk. Je kan dus niet zoals bij Warburton gewoon 's wat kleiners -of wat groters- proberen door gewoon een ander nummertje te pakken want het karakter van het Bach mondstuk veranderd ook totaal.
Dat wil niet zeggen dat er op Bach mondstukken totaal niet te spelen valt, maar systematisch zoeken naar wat anders is wel effe wat anders.[/i]

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 13:28 

camel schreef:
Theo van Kampen schreef:
Waarom ga je niet eens gezellig bij Hans langs? Die heeft een mondstukkenmerk dat wel een begrijpelijke codering heeft, da's een stuk makkelijker zoeken. Warburton is de naam.
Van Bach monstukken wordt je helemaal gestoord; de ene 3c lijkt niet eens op de andere 3c.....

sorry dat ik je tegenspreek, maar als er iets onbegrijpelijk is voor een leek is het warburton.
Juist bij warburton heb je een gast als Hans nodig die je erdoorheen sleept, anders word je na een uur proberen al helemaal gek.
Makkelijk proberen is er bij geen enkel mondstuk.

Daarom moet je dus juist bij Hans langsgaan!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 17:58 

camel schreef:
Juist bij warburton heb je een gast als Hans nodig die je erdoorheen sleept, anders word je na een uur proberen al helemaal gek. Makkelijk proberen is er bij geen enkel mondstuk.

Oneens. Warburton is juist heel simpel, voor elke leek.
Er zijn standaard 8 diameters, en elke diameter heeft 6 dieptes. De randen verschillen nagenoeg niet van elkaar. Daaronder zet je een backbore die de weerstand geeft die je graag wil (ong. 40 verschillende, maar even logisch gerangschikt)

Als je het moeilijk wilt maken, moet je naar Tilz of GR gaan kijken, daar heb je inderdaad iemand bij nodig die weet hoe het systeem (voor zover dat er al is) werkt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 18:00 

Kerkradenaar1988 schreef:
Het gaat vooral om dat het mondstuk beter blijft 'staan' en niet gaat schuiven als ik vermoeid raak. Dit is een gevolg van het feit dat ik jarenlang met een verkeerde mondzetting heb gespeeld. Volgens mij gaat het dus om de 'W' en omdat ik op de 3C het best klonk, lijkt me de 3CW de beste optie wat dat betreft.

Schilke 14A4?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 18:53 

Hans schreef:
Kerkradenaar1988 schreef:
Het gaat vooral om dat het mondstuk beter blijft 'staan' en niet gaat schuiven als ik vermoeid raak. Dit is een gevolg van het feit dat ik jarenlang met een verkeerde mondzetting heb gespeeld. Volgens mij gaat het dus om de 'W' en omdat ik op de 3C het best klonk, lijkt me de 3CW de beste optie wat dat betreft.

Schilke 14A4?

Is ook een optie, er is zoveel keuze... Binnenkort maar weer eens bellen met mijn docent :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur