Ik vind het interessant genoeg: ik zit te wachten totdat Hans eens wat meer kan melden over zijn nieuwe samenwerkingstoeters tussen Fr Straub en Andy Taylor maar de Van Laar B8/ oiraM is ook een overweging.
Kun je wat meer zeggen (behalve dan 'uitproberen') over hoe die echt speelt (intonatie, mn in de hoogte omdat het daar bij de zwaarste Eclipse wat aan lijkt te ontbreken; inklikken van noten, soepelheid), ook geschikt voor klassiek solowerk?
Alle van Laars intoneren perfect (behalve de lage c# en d natuurlijk), dus ook de Oiram. Maar daar had ik bij de Eclipse ook niets over te klagen in de hoogte. De Eclipse Solar heeft wat stemmingsproblemen in de laagte maar verder zijn dat ook mooie toeters. Binnenkort een testverslag op mijn website daarvan.
Het klinkt een beetje eentonig maar ik heb op elk gebied (intonatie, inklikken van noten, soepelheid) etc. alleen maar lof voor Hub's toeters. De Oiram speelt iets anders dan de gewone serie omdat hij wat zwaarder is en iets groter gebouwd is qua beker. Maar daar hoefde ik eigenlijk niet echt aan te wennen.
Ik denk dat de Oiram ook goed te gebruiken is voor klassiek, maar dat is een kwestie van smaak of je hem daar voor geschikt vind. Ik zou dan eerder voor een ander model kiezen denk ik, net zoals ik voor lead ook niet als eerste aan een Oiram denk terwijl je er wel makkelijk lead op zou kunnen spelen. Dat vond Chuck Findley trouwens ook.
En ja, je moet het toch gewoon uitproberen wat voor jou geschikt is. In overleg met Hub kan er natuurlijk veel gedaan worden. Hub probeert zelf ook steeds andere variaties uit. Hij staat niet stil qua ontwikkeling, vandaar dat ik ook prototypes getest heb met andere combinaties beker etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen