trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach 180 ML
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 01:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vincent Bach 180 ML
BerichtGeplaatst: 28 dec 2006 20:35 

Hey!

Ik probeer op internet verhalen te vinden van mensen die een Vincent Bach 180 ml in hun bezit hebben en hun ervaringen daarmee. Tot nu toe heb ik niet veel kunnen vinden(uitgezonderd brassreview.com) Ik ben enthousiast over deze trompet en ga hem binnenkort waarschijnlijk aanschaffen. Hebben jullie slechte of juist goede ervaringen met deze trompet?

alvast bedankt voor je reactie!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2006 11:06 

hallo,

ik heb ook een v. bach en hij bevalt me zeer goed!! het is dan niet de nieuwste (ongeveer 12 jaar) maar dat is niet te merken en te zien

groetjes wilanka

Profiel  

Berichttitel: bach
BerichtGeplaatst: 29 dec 2006 11:25 

De Bach is nog steeds 1 van de top merken en een goede alround trompet. Het verhaal over goede en slechte bach's wat je binnenkortzal gaan horen moet je niet te veel over nadenken.

Het is wel zo dat er nu veel meer alternatieven zijn dan zo'n 15-20 jaar geleden bv. En dan bedoel ik meer dat je heel veel tormpetten op 1 plek kan proberen. Kortom als je wat in die prijs klasse zoekt zijn er veel opties(ook binnen de bach lijn) kortom gewoon proberen. Ik zou zeker niet alleen van de bach uit gaan ondanks hun reputatie.

Bach - Yamaha - V Laar - Schilke - Calicchio - Reeves - Getzen zijn misschien wel de merken die je geprobeerd moet hebben.

Profiel  

Berichttitel: Re: Vincent Bach 180 ML
BerichtGeplaatst: 29 dec 2006 22:20 

trompettist schreef:
Hey!

Ik probeer op internet verhalen te vinden van mensen die een Vincent Bach 180 ml in hun bezit hebben en hun ervaringen daarmee. Tot nu toe heb ik niet veel kunnen vinden(uitgezonderd brassreview.com) Ik ben enthousiast over deze trompet en ga hem binnenkort waarschijnlijk aanschaffen. Hebben jullie slechte of juist goede ervaringen met deze trompet?

alvast bedankt voor je reactie!

goeie allround trompet, zijn geld dubbel en dwars waard.... heeft ook een mooie klank zowel voor lichte als klassieke muziek. Maar daarom is het ook een allrounder..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2006 00:17 

ik heb ook een bach uit de jaren '70 en deze bevalt prima, maar inderdaad: gewoon zoveel mogelijk trompetten proberen: alleen dan kom je erachter wat de markt te bieden heeft, getalletjes zeggen niet zoveel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2007 19:03 

Ik heb een poosje geleden ook erg getwijfeld, heb veel modellen en merken geprobeerd. De bach 180ML (model 37) heeft voor mij gewoon een mooie stabiele en strakke klank. Niet knetterend of juist heel dof.
Wel merk ik nu ik hem een poosje heb dat je met dit model jezelf wat minder hoort dan met mij vorige trompet (King). Maar dat went erg snel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2007 16:26 

Ik heb ook een 180ML, al een heel aantal jaren eigenlijk.

Ik denk dat het sterke van de VB is dat, zoals al aangegeven door Peter Amersfoort, het een trompet is voor licht en klassiek. Toen ik mijn trompet kocht heb ik natuurlijk ook andere instrumenten geprobeerd. Wat mij opviel was dat sommige andere trompetten ook heel lekker speelden en een mooie klank hadden. Met name een super soepel spelende goldbrass Yamaha kan ik me nog herinneren.... :roll: Maaaaaar.......!!!

Met een vincent Bach kun je je eigen toon bepalen. Ik heb er een tijd mee gespeeld in en fanfare orkest en later in een big band. Behoorlijk verschillende settings en ook andere eisen aan toon en klank.

Het gaat er vooral om wat je zelf fijn vind spelen. Kijk ook vooral naar het mondstuk wat er bij zit of beter, neem een eigen mondstuk mee. Anders zit je misschien mondstukken te vergelijken in plaats van trompetten 8O .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2007 00:21 

heb ook lang op een 180ml gespeeld! eigenlijk heb ik echt trompet leren spelen op dat instrument. daarna een yamah xeno, maar kan niet zeggen dat ik daar veel verder mee ben gekomen...

nu heb ik een bach vindabona uit 1970, dat is dus echt een droom!!!

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur