Jazzy plaats ik in de catagorie lichte muziek waarvan ik vindt dat er iets een scherp randje aan het bugelgeluid mag zitten.
Dit is waarschijnlijk dan weer zeer persoonlijk.
Jazzy plaats ik in de catagorie lichte muziek waarvan ik vindt dat er iets een scherp randje aan het bugelgeluid mag zitten. Dit is waarschijnlijk dan weer zeer persoonlijk.
Het hele begrip jazztrompet of jazzy geluid slaat nergens op. De beste jazztrompettisten speelden/spelen helemaal niet op wat tegenwoordig onder een jazztrompet wordt verstaan. Afgezien van Miles hadden de volgende trompettisten ook niet echt een donker geluid.
Clifford Brown - Blessing Artist
Freddie Hubbard - Calicchio
Miles Davis - Martin Committee
Dizzy Gillespie - King Silver Flair/Schilke
Leadtrompettisten uit de 50ger jaren speelden ook vaak op een Martin (Gozzo/Ferguson, etc.)
Ack van Rooyen (mister flugelhorn) speelt op een van Laar B2 bugel, die heeft ookt een minder donker bugelgeluid. Ruud Breuls speelt op een Eclipse MR, die klinkt wel warm, maar ook niet echt bijzonder donker. Hij is te vergelijken met de bekende Cousnon waar hij en Ack eerst op speelden.
Laat me een voorbeeld geven. Naar deze sound ga ik op zoek als ik op flugelhorn jacht ga. Een mooi warm en rond geluid wat ik niet uit een trompet haal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen