trompet.nl > forum > Toon onderwerp - schoonmaken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 16:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2006 18:29 

snader schreef:
Dan moet het water al wel zo heet zijn dat jij ook niet meer onder de douche kan staan, lijkt mij. :)

Valt wel mee, hoor!
Het hoeft niet zo heel heet te zijn!
De lak zal er niet meteen vanaf springen, maar je loopt wel het risico dat de lak gaat barsten! Ziet er ook niet echt mooi uit!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2006 22:39 

nou, mooi! ik weet de kleine zwarte puntjes zijn op het zilver van m'n Xeno: het zilver is slecht aangebracht. Dit komt doordat de trompet niet goed voorbehandeld is voordat hij verzilverd is!

lekker dan!

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2006 07:12 

tim-f schreef:
nou, mooi! ik weet de kleine zwarte puntjes zijn op het zilver van m'n Xeno: het zilver is slecht aangebracht. Dit komt doordat de trompet niet goed voorbehandeld is voordat hij verzilverd is!

lekker dan!

Euhmm Garantie??? Zo oud is de trompet nog niet toch......

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2006 11:20 

2 jaar oud. maar 't is een instrument van de harmonie, dus ik zal vanavond op de repetitie eens melden wat er mis is. dan zullen ze waarschijnlijk voor de goedkoopste oplossing gaan!

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2006 19:26 

Net zo oud als mijn Xeno, die ik ook dagelijks gebruik.
Die van mij is net als nieuw en zou zo weer in de etalage kunnen om als nieuw verkocht te worden.
Ik zou idd even met de trompet terug gaan naar de winkel en kijken of er met garantie iets te regelen is :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2006 12:57 

Als ik hier nog even op mag inhaken: Zelf als je maar een garantie had van bijvoorbeeld een jaar hebt mag je nog terug gaan naar de winkel en herstel eisen. Dit, omdat je van een trompet (en zeker indien een gerenommeerd merk) mag verwachten dat deze een aantal jaren meegaat. Als de eigenaar zegt dat de garantie is verlopen, wil dit nog niet zeggen dat je dus niks terug krijgt, het gaat namelijk om wat je ervan mag verwachten. Dit is natuurlijk een subjectief begrip (zal ook eventueel de rechter vinden), maar 2 jaar valt nog ruim binnen de grens.

Ik weet het, het klinkt allemaal een beetje raar, want zo maakt het hele garantie gebeuren natuurlijk weinig indruk, maar het is wel hoe het is.

Zelfde bijvoorbeeld van een Rolex van 5000 euro, mag je ook van verwachten dat die minstens, wat zal het zijn, probleemloos een jaar of 10 meegaat. Ook al is de garantie verlopen na een jaar, als hij na anderhalf jaar kapot gaat, mag je een nieuwe eisen.

Niet alle winkeliers zijn overigens van deze regel op de hoogte, maar er is wel degelijk sprake van, naar de rechter stappen is dan een optie in het geval de winkelier niet mee wil werken (alhoewel dit ook weer geld kan kosten).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2006 17:35 

Floris
Citaat:
Zelf als je maar een garantie had van bijvoorbeeld een jaar hebt mag je nog terug gaan naar de winkel en herstel eisen. Dit, omdat je van een trompet (en zeker indien een gerenommeerd merk) mag verwachten dat deze een aantal jaren meegaat.

ik heb ook berichten van die strekking gehoord. Bovendien heeft de klant hier geen probleem mee maar moet de winkelier/dealer die het spul aan je verkoopt dergelijke problemen met de leverancier uitvechten . . . . . .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2006 19:58 

Correct! :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur