Hornblower schreef:
Zonder het één of ander, maar dergelijke "ingrepen" kunnen écht het verschil betekenen tussen een trompet die je in het geheel niet, dan wél bevalt
Euh ja, maar hier begin je denk ik niet aan als je vind dat je trompet als een droom speelt.
Tis een gok, maar je kan net zo lang doorknutselen tot ie wel naar wens is.
Alle braces hebben invloed op het geluid. Toen ik die pagina las ben ik gelijk aan het experimenteren geslagen op mijn Holton. Toen ik de brace tussen de beker en de leadpipe alleen maar even had warmgemaakt zodat het soldeer aan de bekerkant smolt, merkte ik al een fikse verbetering in intonatie en aanspreken!
POK! zij die toen de spanning zich ontlaadde. (is paar keer gevallen)
Daar had ik het bij moeten laten, maar ik werd overmoedig
Het verwijderen van de brace geeft een groot open geluid maar de focus is weg.
Het weglaten van de steun tussen 2e ventielhuis en beker maakt dat de hele trompet vibreert tijdens het spelen (heerlijk gevoel) maar de projectie van de hogere noten wordt minder.
Ik heb ook de hele beker eraf gehaal om te kijken hoe die eruitzag aan de binnenkant. (netjes) Toen zag ik hoe scheef het 3e ventiel zat ten opzichte van EEN valveport, heb ik alles maar weer vastgemaakt, hopeloos geval, valve alignment onmogelijk.
Zoals hij nu is, blaast hij lekker licht rond de E2 en de rest is redelijk, dus ik zal nog iets door moeten klooien. Zou er een systematische methode zijn om de optimale plaatsing van de braces te vinden?
Mijn trompet ziet er niet meer uit (fix ik nog wel) maar het was een leuk experiment.