trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 14:26 

Als ik het goed begrijp hebben Reeves mondstukken als standaard een #4 sleeve. Op Bach trompetten schijnt de #5 sleeve de ideale maat te zijn. Behalve bij de Dynamic Mass modellen die hebben een vaste standaard (spelen daar nog mensen op trouwens...)

De Italiaanse trompettist Luis Aquino speelt op een HvL Oiram trompet (volgens de van Laar site) en op zijn site las ik dat hij op Monette mondstukken speelt. Ik denk dus dat Hub wat aanpassingen heeft gemaakt voor hem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 14:54 

Ik weet niet precies hoe het met die sleeves zit, ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met mijn Reeves mondstukken op mijn Bach toeters (zonder sleeve). De nieuwe BR 42C bevalt me tot nu toe ook erg goed, die kreeg ik gisteren binnen.

Ik vind het in ieder geval erg leuk dat naast Brassimport ook Atelier Pfeiffer zijn best doet om de wat exclusievere producten naar Nederland te halen. Atelier Pfeiffer heeft nu ook de hele Yamaha trompetten/bugels/cornetten reeks op voorraad omdat ze Pro Brass Shop zijn geworden. Zo krijgen wij in ieder keuze genoeg om ons geld te besteden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 16:59 

Ja er is genoeg te koop in Nederland op trompet gebied. Ik moet me echt beheersen want ik zou alles wel een tijdje willen proberen om vervolgens weer iets anders te kopen :roll:

En als ik nu bedenk wat ik al allemaal aan trompetten en mondstukken heb gehad dan had ik daar misschien wel een aardige Monette-Prana trompet van kunnen kopen :wink:

Misschien wel een leuk topic, wat heb je allemaal aan trompetten gehad :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 18:39 

Citaat:
Misschien wel een leuk topic, wat heb je allemaal aan trompetten gehad

In de 4 jaar dat ik speel al heel erg veel :oops:

Off Topic.

On topic, ik heb zelf een kanstul kopie van de monette B4LD Prana en moet zeggen dat dat erg lekker speelt, blaast erg goed door met die enorme backbore.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 18:53 

Karel schreef:
Ja er is genoeg te koop in Nederland op trompet gebied. Ik moet me echt beheersen want ik zou alles wel een tijdje willen proberen om vervolgens weer iets anders te kopen :roll:

Tja, het ligt meestal ook niet aan het materiaal. De meeste vooruitgang boek je altijd nog door te studeren, maar goed materiaal maakt het wel leuker en nodigt meer uit om te gaan studeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 19:00 

erikveldkamp schreef:
Karel schreef:

Tja, het ligt meestal ook niet aan het materiaal. De meeste vooruitgang boek je altijd nog door te studeren, maar goed materiaal maakt het wel leuker en nodigt meer uit om te gaan studeren.

Ja, ik ben er nooit beter door gaan spelen. Ik ken wel veel merken nu..... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 19:06 

baszz schreef:
Citaat:
Misschien wel een leuk topic, wat heb je allemaal aan trompetten gehad

In de 4 jaar dat ik speel al heel erg veel :oops:

Off Topic.

On topic, ik heb zelf een kanstul kopie van de monette B4LD Prana en moet zeggen dat dat erg lekker speelt, blaast erg goed door met die enorme backbore.

Heeft die B4LD Prana zo'n beetje dezelfde diameter als de Reeves 43 ofwel de Warburton 4, of was dat de B5LD?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2006 21:14 

erikveldkamp schreef:
Een Monette mondstuk past bijna op elke trompet, zover ik weet past ie alleen niet op Hub's nieuwe Oiram trompet omdat hij een extra lange receiver erop heeft gezet die over de hele stift heen gaat. Aangezien de stift van een Monette mondstuk korter is en nog een opstaand randje heeft past dat niet.

Een bekende leadtrompettist heeft op zijn Calicchio ook problemen gehad met zijn Monette BL mondstuk, dat niet paste door de langere receiver op de Calicchio. Ook Willson trompetten van een tijd terug zijn niet geschikt voor Monette STC-1 mondstukken.

Karel schreef:
De Italiaanse trompettist Luis Aquino speelt op een HvL Oiram trompet (volgens de van Laar site) en op zijn site las ik dat hij op Monette mondstukken speelt. Ik denk dus dat Hub wat aanpassingen heeft gemaakt voor hem.

Ik heb een tijd geleden twee Oirams uitgeprobeerd bij Hub, en toen paste mijn Monette-kopie er inderdaad niet in. Een week later had hij de receivers van beide toeters aangepast, zodat mijn mondstuk er wel inpaste (aardig hè?); misschien was een van die wel het model dat later naar Italië gegaan is. (PS Hij heet Luca...)

Karel schreef:
Heeft die B4LD Prana zo'n beetje dezelfde diameter als de Reeves 43 ofwel de Warburton 4, of was dat de B5LD?

De B5LD bestaat niet (in ieder geval niet in het standaard programma, misschien wel als custom-model). De B5L is vergelijkbaar met Bach 3E, dus dat zou wel eens overeen kunnen komen met Reeves 43 / Warburton 4. De B4L is nog groter, volgens de site lijkt hij op een oude Bach 3E. De B4LD is iets dieper, dus zou op een oude Bach 3D kunnen lijken. Ik heb twee kopietjes van een B4L thuis (door een duits bedrijf gemaakt, weet eventjes niet meer welk) om uit te proberen, maar voor mij vallen ze te groot uit, en ik vind de rand onprettig smal.

Mijn B5L PRANA-kopie gaat misschien in de verkoop, is in ieder geval uit te proberen voor iemand die het het ritje naar het zuiden waard is. Mijn Thomann MF II is wat mij betreft haar gewicht in Uranium waard.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur