Karel schreef:
Het ene merk mondstuk "matched" b.v. beter met een bepaald merk trompet dan het andere vind ik. Calicchio en Bob Reeves mondstukken is zo'n voorbeeld. Ik weet eigenlijk niet of je een Monette mondstuk op iedere trompet kan gebruiken. Je ziet die Monette's trouwens toch niet zo veel in Nederland vind ik. Het is toch vooral Reeves en Bach volgens mij. Ik ben wel benieuwd hoe ze spelen.
Je ziet geen Monette mondstukken omdat ze duur zijn en daarnaast waren ze niet te koop in Nederland. In Duitsland kom ik ze wel regelmatig tegen omdat ze daar wel te koop zijn.
Ik ken ook wel Calicchio spelers die een Giardinelli gebruiken, volgens mij valt dat 'matchen" wel mee. Je moet er alleen op letten dat het mondstuk er goed in zit, dus dat de "gap" klopt. Daarom kun je ook speciale "sleeves" krijgen bij Bob Reeves zodat de "gap" goed is.
Een Monette mondstuk past bijna op elke trompet, zover ik weet past ie alleen niet op Hub's nieuwe Oiram trompet omdat hij een extra lange receiver erop heeft gezet die over de hele stift heen gaat. Aangezien de stift van een Monette mondstuk korter is en nog een opstaand randje heeft past dat niet.