Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
trompetlover
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 dec 2001 18:00 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29 Berichten: 190 Woonplaats: sittard
|
|
de nieuwe van Laars zijn inderdaad beter (c trompetten).<br>De mondpijp is groter en dat werkt dus beter.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
JeroenJongeling
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 dec 2001 19:08 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34 Berichten: 863 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Ik ben er ook niet bij geweest donderdagmiddag. Ik heb wel van Bert Langenkamp begrepen dat ze inderdaad beter zijn. Hub had er 6 in ruwbouw bij zich, waarvan er 2 minder waren en de rest is geloof ik verdeeld. Bert had er in ieder geval een uitgezocht. Ik had niet erg veel zin om er bij te zijn en wacht op de volgende serie die hij gaat maken. Dan ga ik wel op m'n gemak naar Margraten met Adriaan en haal ik de beste er uit, i.p.v. voor een mindere trompet te kiezen, omdat de concertgebouw jongens al de goeien er uit hebben gehaald.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Rene Berghorst
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 dec 2001 19:24 |
|
Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03 Berichten: 20 Woonplaats: Voorhout
|
|
Gevoelswaarde zit er voor mij zeker aan een trompet.<br>Een 4 jaar geleden is er van mij een hele mooie bach stradivarius gestolen en daar ben ik behoorlijk ziek van geweest.<br>Je hebt zoveel plezier gehad aan zo'n instrument en het idee dat daar nu een of andere junk met zijn handen aan zit is dan echt een rot idee!<br>Zo'n sukkel verkoopt dat dan weer voor een roesje van een paar uur!<p>Daarbij was het gewoon een hele goeie toeter, eentje zonder rammeltjes of bijgeluidjes en nog mooi van klank en nog zuiver ook!<p>Nee van mijn instrument moeten ze dus duidelijk afblijven!<p>
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
JeroenJongeling
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 dec 2001 21:44 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34 Berichten: 863 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Nog even over de Van Laar C trompetten:<br>Ik heb van, zowel Peter, als Bert vernomen dat de verbeteringen zeer goed bevallen. Ze hebben er een uitgezocht en die worden nu afgebouwd en verzilverd. Met name het bovenregister is er beter van geworden. De klank blijft veel egaler.Het speelcomfort is sterk verbeterd, zonder dat het ten koste is gegaan aan de klank. <br>Ikzelf ga, zo spoedig mogelijk, naar Margraten toe om er ook een te proberen en te vergelijken met m'n eigen trompet. Ik ben zeer benieuwd, vooral door de zeer positieve reacties van de KCO trompettisten.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trompetlover
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 dec 2001 02:55 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29 Berichten: 190 Woonplaats: sittard
|
|
<br>Maar jij bent toch tevreden met de van Laar die je hebt??? ga gewoon lekker studeren! Al dat verbeteren aan instrumenten is vast niet de oplossing....<br>Weet je, ik speel nog steeds op mijn eerste toeter het lekkerst,aan gewend en doet het altijd!<p><p>Edited by: trompetlover
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
A3aan
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 dec 2001 09:16 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46 Berichten: 764 Woonplaats: Utrecht
|
|
Ik speel ook nog steeds op dezelfde instrumenten en die bevallen prima...mijn bestrompet ( bach ) ruil ik nooit meer in en ik had een schilke c-trompet, maar die ging niet mee met mijn wensen...dus heb ik gekozen voor een Kanstul die me tot op de dag van vandaag prima bevalt...Natuurlijk word ik ook nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van Hub...misschien in de nabije (?) toekomst...als ik de centen heb.
_________________ ...koffie met iets lekkers .NL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
A3aan
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 dec 2001 19:10 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46 Berichten: 764 Woonplaats: Utrecht