trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Prijs/kwaliteit verhouding?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:21 

erikveldkamp schreef:
diederik schreef:
Welke versie? :?

"Aan de andere kant spelen trompetten van 4000,- (en meer) ook niet beter dan die van 2000,- anders zouden daar ook veel meer mensen op spelen..."

Of het verschil is te klein?
En het is vaak zo dat dat zulke duurdere toeters wat meer eigen karakter hebben (inderbinen bijv.) en dat veel mensen naar een wat meer allround instrument op zoek zijn..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:22 

erikveldkamp schreef:
Karel schreef:
Een goed voorbeeld van marketing is de V-Raptor (wat ik overigens een hele goeie trompet vind). Een paar jaar geleden kostte hij in Amerika $ 2000,= (verzilverd). Nu betaal je voor een ongelakte $ 2500,=. Die hadden denk ik door dat de mensen zo'n prijs niet associëren met een exclusief instrument.

Hoe kom je aan die prijzen? Je haalt bruto en netto door elkaar denk ik. Je kunt de Raptor ook niet (standaard) ongelakt kopen, alleen verzilverd met gold trim en verguld.

Zo'n vier jaar geleden was hij in Amerika ook in raw-brass verkrijgbaar. Volgens mij kost de verzilverde versie in Europa nu zo'n € 3000,-

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:26 
Moderator

erikveldkamp schreef:
diederik schreef:
Welke versie? :?

"Aan de andere kant spelen trompetten van 4000,- (en meer) ook niet beter dan die van 2000,- anders zouden daar ook veel meer mensen op spelen..."

En vertaal dat nu eens in" Aan de andere kant rijden auto's van 100.000 (en meer) ook niet beter dan die van 50.000, anders zouden daar ook veel meer mensen in rijden :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:27 

Karel schreef:
erikveldkamp schreef:
Karel schreef:
Een goed voorbeeld van marketing is de V-Raptor (wat ik overigens een hele goeie trompet vind). Een paar jaar geleden kostte hij in Amerika $ 2000,= (verzilverd). Nu betaal je voor een ongelakte $ 2500,=. Die hadden denk ik door dat de mensen zo'n prijs niet associëren met een exclusief instrument.

Hoe kom je aan die prijzen? Je haalt bruto en netto door elkaar denk ik. Je kunt de Raptor ook niet (standaard) ongelakt kopen, alleen verzilverd met gold trim en verguld.

Zo'n vier jaar geleden was hij in Amerika ook in raw-brass verkrijgbaar. Volgens mij kost de verzilverde versie in Europa nu zo'n € 3000,-

Ik heb hem net getest voor de Sonic (december) en heb andere prijzen door gekregen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:32 

diederik schreef:
En vertaal dat nu eens in" Aan de andere kant rijden auto's van 100.000 (en meer) ook niet beter dan die van 50.000, anders zouden daar ook veel meer mensen in rijden :wink:

Je vergeet 1 ding, een professionele coureur rijdt in duurdere auto's dan de consument.

Bij trompetten kan ik meer profs opnoemen die op toeters van rond de 2000,- spelen dan die van 4000,- en meer. Zij nemen echt niet genoegen met een mindere toeter voor hun werk.

Er zijn er ook diverse die hun Monette bijv. aan de kant gelegd hebben voor een ander merk. Ik ben daar 1 van.

Nogmaals, nogmaals en voor de laaste maal. Ik zeg niet dat de ene toeter beter of slechter is (topmodellen dan) alleen dat de prijs verschilt. Dat prijsverschil heeft niet automatisch als gevolg dat de toeter beter of slechter is.

Wat een ophef over een simpele stelling.... :P

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 25 okt 2006 18:37, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:32 

Zijn ze nog duurder...... 8O :wink:

Dan heb ik het bij het verkeerde eind. Mea culpa....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:41 
Moderator

erikveldkamp schreef:
diederik schreef:

Je vergeet 1 ding, een professionele coureur rijdt in duurdere auto's dan de consument.

Bij trompetten kan ik meer profs opnoemen die op toeters van rond de 2000,- spelen dan die van 4000,- en meer. Zij nemen echt niet genoegen met een mindere toeter voor hun werk.

Er zijn er ook diverse die hun Monette bijv. aan de kant gelegd hebben voor een ander merk. Ik ben daar 1 van.

Nogmaals, nogmaals en voor de laaste maal. Ik zeg niet dat de ene toeter beter of slechter is (topmodellen dan) alleen dat de prijs verschilt. Dat prijsverschil heeft niet automatisch als gevolg dat de toeter beter of slechter is.

Wat een ophef over een simpele stelling.... :P

He, ik wilde beginnen met te zeggen dat ik het vooral met je slotzin eens was, maar deze slotzin staat niet in het oorspronkelijk bericht.(nu weer wel is bewerkt) Hoewel hier ben ik het ook wel mee eens :P Maar dan maar de (een na) laatste zin: als je dit nou gelijk had gezegd ..........
is toch aardige nuance met de oorspronkelijke stelling. Maar wat mij betreft einde discussie , ik ga lekker een poosje toeteren (op de Taylor 8) ) (en voor wat betreft die auto's ben ik het helemaaaaaaal niet met je eens, rij maar eens een keertje met me mee :D :D :wink: )

Laatst bijgewerkt door diederik op 25 okt 2006 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 18:47 

Slotje? :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur