Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
wilko38
|
Berichttitel: tp-10 van wtgmusic Geplaatst: 24 okt 2006 20:23 |
|
|
|
ik lees met steeds meer verbazing de berichten van ToinePiters over de zogenaamde bagger van wtgmusic.
Zoals ik al eerder melde heb ik met nog een aantal mensen verschillende gekleurde tp-10s gekocht en wij zijn er tevreden mee.
Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een trompet van 1000 euro en dat lijkt me logisch.
De trompetten spelen lekker en de stemming is ook goed, in tegenstelling tot sommige andere berichten op dit forum.
Het lijkt mij dat het dan meer een fabricagefout is die niet mormaal is en dus met de heren van wtgmusic zou moeten worden overlegd.
Kritiek spuien is gemakkelijk maar geef wtgmusic dan wel eerst de mogelijkheid om op een klacht te reageren en niet op deze manier een goed bedrijf, wat volgens ons wtgmusic is, proberen in een kwaad daglicht te stellen.
zo dat lucht op!
vincent
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ToinePiters
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2006 20:38 |
|
Geregistreerd: 09 feb 2006 23:40 Berichten: 14 Woonplaats: Eijsden
|
|
Beste Wilko,
Mijn doel is absoluut niet het de grond in boren van bedrijven of trompetmerken. Ik denk namelijk dat ik daar sowieso te weinig kennis voor heb. Wat ik wel weet is dat mijn eigen ervaringen met deze instrumenten bagger zijn. Wellicht heb ik mijn zin dan ook verkeerd geformuleerd.
Toch blijft mijn mening onveranderd. Ik heb namelijk ook van anderen gehoord, zowel binnen als buiten mijn vereniging, dat de instrumenten niet geschikt zijn om degelijke muziek mee te maken. Ik kreeg namelijk verscheidene reacties van mensen toen ik het instrument wilde verkopen. Ook hebben collega's binnen mijn vereniging, zowel trompettisten als niet-trompettisten negatieve signalen afgegeven wat betreft de instrumenten.
Daarnaast heb ik mijn commentaar ook niet voorzien van een prijskaartje, ik heb alleen gepraat over de kwaliteit van het instrument, niet over de prijs-kwaliteitverhouding. Maar goed, zoals eerder gezegd, een ieder kan voor zich bepalen of hij/zij met een dergelijk instrument wil spelen. Ik wil het in ieder geval niet, en ik raad het ook ten zeerste af.
Mijn complimenten aan jou en je collega's in ieder geval, dat jullie een goede toon en een goede stemming bewerkstelligen met deze instrumenten. Mij was de opgave te groot. Ik zou dan ook graag horen bij welk orkest je speelt.
Toch heb ik het instrument nog thuis liggen, en als jij nog mensen weet die het instrument willen hebben, ik heb het augustus 2005 gekocht, garantiebewijs zit er nog bij. Geen enkel deukje of krasje te bespeuren. Mocht je iemand weten of zelf geïnteresseerd zijn, je kunt me een PB sturen. De kleur is zwart.
_________________ www.saintececile.nl
Roed is Droof op vasjtenaovend
Laatst bijgewerkt door ToinePiters op 24 okt 2006 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2006 20:40 |
|
|
|
een hele discussie tussen een vertegenwoordiger en een ontevreden klant, misschien beter even telefonisch afhandelen en je centen terugvangen Toine??
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ToinePiters
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2006 21:28 |
|
|
camel schreef: een hele discussie tussen een vertegenwoordiger en een ontevreden klant, misschien beter even telefonisch afhandelen en je centen terugvangen Toine??
Tsja ik neem aan dat ik weinig kans maak, mijn garantieperiode is sowieso verstreken. Ik wilde trouwens alleen maar mijn mening geven over het instrument, geen rel veroorzaken die uit de hand begint te lopen  . maarja.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
cees
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 okt 2006 03:26 |
|
|
ToinePiters schreef: cees schreef: ToinePiters schreef: goed, maar ik denk ik ook niet dat dat de strekking is van dit onderwerp... ik heb namelijk wel eens een avondje meegemaakt waar kwaliteit van muziek en instrumenten wat minder belangrijk is dan alcohol en lol. Op zulke avonden wil je dus niet met je Stradivarius of YTR komen opdagen, tenzij je te veel geld hebt :p tzal wel weer aan mijn liggen maar ik doe echt alles op een toeter ... maat niet uit wat.. kroegen met alleen maar boeren tot spelen voor 1000 man.. en bij bijna alles is er ook veel bier en lol en serieus muziekmaken Wil dat bier en lol zeggen dat je op het einde van je avond zelf laveloos erbij hangt, of geldt dat alleen voor je publiek..? Ik maak wel onderscheid tussen een concert met de koninklijke van Thorn en carnaval op de straat.. maar goed, ik denk ook dat iedereen dat voor zich moet bepalen. Mag ik je naar je toeter vragen?
Nee, ik bedoel gewoon met een conservatorium bigband en/of een goed combo (van mij of als sideman)
maarjah .. het gaat hier over gekleurde toeters en mijn post was dus duidelijk 'off topic'
Ik speel een ouwe King silverflair (met mankementen, maar wat wil je na 50 jaar) en een Couesnon Monopole... het maakt mij niet uit hoelaat, waar, en met hoeveel bier.. spelen blijft hetzelfde.. altijd pieken
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 okt 2006 10:08 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
erikveldkamp schreef: Aan de andere kant spelen trompetten van 4000,- (en meer) ook niet beter dan die van 2000,- anders zouden daar ook veel meer mensen op spelen... 
Ik denk dat Diederik, Henry, Theo en vele anderen op dit forum, die een Taylor, Edwards, Evo, Eclipse, Straub of Monette spelen dat ook van harte met je eens zijn 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ToinePiters
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 okt 2006 12:51 |
|
|
|
@cees:
Nee goed daar heb je gelijk in. Ik ken dat soort optredens ook, je kunt toch serieus bezig zijn en een pilsje drinken hè. Ik denk dat er hier en daar wat miscommunicatie is opgetreden over wie welke waarden aan wat voor soort optredens hecht.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 okt 2006 12:54 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
|
Spelen in een 'veilige' bigband is echt heel wat anders dan spelen in een boerenkapel of dweilorkest waar je tussen de lallende mensen loopt!
Als ik dat op mijn goede trompet zou doen zou ik hem echt bij het grof vuil kunnen zetten, hoor!
Dan maar op een oud scheurijzer die wel tegen een tikkie kan en een deukje mag hebben!
|
|
| Omhoog |
|
 |